Avatar billede frisdahl Nybegynder
27. november 2007 - 22:50 Der er 4 kommentarer

Adgang nægtet til begge mine dvd drev

Hej;

Jeg har to dvd drev på min windows XP Home PC. For nogle måneder siden begyndte maskinen at nægte at brænde filer på drevene. Jeg får beskedet "Adgang nægtet".

Da det er længe siden er system gendannelse ikke længere en mulighed.

Jeg har prøvet at fjerne drevene fra systemet (i System; Hardware; Enhedshåndtering) og lade XP installere dem automatisk ved næste reboot, men det hjælper ikke.

Jeg har prøvet at køre
- System Suite: Regestry Fix
- Adaware
- SpyBot
- F-secure (antivirus)
skanninger, men det hjælper ikke noget.

Noget ideer?

Mvh Klavs
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
27. november 2007 - 22:58 #1
Bruger du den indbyggede brændesoftware i xp?
Avatar billede frisdahl Nybegynder
27. november 2007 - 23:05 #2
Jeg bruger XP's brænder sw, men også Nero; men jag kan slet ikke få adgang til drevene. Ikke engang stifinder vil give mig læseadgang.

Begge sdrev står som F: og G: drev (som DVD drev) og systemet siger, at de virker uden problemer; men jeg kan altså ikke få lov at læse på dem...
Avatar billede frisdahl Nybegynder
27. november 2007 - 23:07 #3
Også i cmd siger den "adgang nægtet" når jeg forsøger at skifte fra c: til F: eller g:
Avatar billede perhol Seniormester
27. november 2007 - 23:31 #4
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no49 har jeg set følgende:

Kan ikke finde / registrere CD/DVD drev
Windows Vista:
1.)    Ind i Registrerings editoren  (altså Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> o.s.v...) (eller As an advanced tool that Microsoft doesn't want falling into the wrong hands, the Registry editor has no Start-menu icon. You must fire it up by typing its name into the Start menu's search box. Type regedit to find the program; select it in the results list.)
2.)    Blev noget overrasket over at der var rigtig mange entries under {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
3.)    3) Gik ind i den første som havde Navn:  "(standard)" Type "REG_SZ" Data "DVD/CD-Rom drives". Alle øvrige var andre enheder.
4.)    Slettede key "Upperfilters"
5.)    Gik ud af Regedit : ingen forskel
6.)    Bootede Vista og alt virkede
og her er bl.a. en forklaring på hvad "Upperfilters" og "Lowerfilters" er:
http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=328585&sliceId=1

Har fulgt det link der ligger til Adobe, samt har søgt hos Microsoft. Begge steder bekræftes det. Det har løst netop dit problem på min Vista bærbare.