Avatar billede riishoj Nybegynder
03. december 2007 - 19:27 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

'null' er null eller ikke et objekt

Kan nogen fortælle mig, hvad fejlmeddelelsen 'null' er null eller ikke et objekt betyder?
Avatar billede w13 Novice
03. december 2007 - 19:29 #1
Det lader til, du bruger "null" et eller andet sted, eller noget som er lig med null, som den fejlfortolker som en variable. Står der ikke noget om et linjenr.? Og kan vi evt. se koden?
Avatar billede riishoj Nybegynder
03. december 2007 - 19:39 #2
Jo, kode kan du godt se. Det er noget AJAX som bruges til at opdatere en side, som henter data fra en db, som løbende bliver opdateret. Fejlen er periodisk, fremkommer sommetider kort tid efter at scriptet køres, andre gange kan der gå flere timer....

<script type="text/javascript">
<!--
var xmlHttp

function opdater()
{
xmlHttp=GetXmlHttpObject()
if (xmlHttp==null)
  {
  alert ("Din browser understøtter ikke denne side.");
  return;
  }
  //hent tekst fra filen hent.asp
var url="hent.asp";
xmlHttp.onreadystatechange=stateChanged;
xmlHttp.open("GET",url,true);
xmlHttp.send(null);
}

function stateChanged()
{
if (xmlHttp.readyState==4)
{
// if "OK"
  if (xmlHttp.status==200)
    {
//skriv tekst fra hent.asp til elementeter og sæt et timeout der udfører denne funktion igen om 10 sekund
var xmlDoc=xmlHttp.responseXML.documentElement;
var xmltjek = xmlDoc.getElementsByTagName("status")[0].childNodes[0].nodeValue;
if (xmltjek==null)
  {
  setTimeout ("opdater();", 10000);
  }
document.getElementById("status").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("status")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("rotrpm").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("rotrpm")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("genrpm").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("genrpm")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("turbclock").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("turbclock")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("geartmp").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("geartmp")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("gen1tmp").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("gen1tmp")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("gen2tmp").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("gen2tmp")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("pwr").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("pwr")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("frq").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("frq")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("rvolt").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("rvolt")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("svolt").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("svolt")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("tvolt").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("tvolt")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("rcurr").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("rcurr")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("scurr").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("scurr")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("tcurr").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("tcurr")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("rctpwr").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("rctpwr")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("enggen1sub").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("enggen1sub")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("enggen2sub").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("enggen2sub")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("subialtkw").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("subialtkw")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("enggen1tot").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("enggen1tot")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("enggen2tot").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("enggen2tot")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("totialtkw").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("totialtkw")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("prodtidgen1sub").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("prodtidgen1sub")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("prodtidgen2sub").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("prodtidgen2sub")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("prodtidsubialttimer").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("prodtidsubialttimer")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("prodtidgen1tot").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("prodtidgen1tot")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("prodtidgen2tot").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("prodtidgen2tot")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("prodtidtotialttimer").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("prodtidtotialttimer")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("vindrose").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("vindrose")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("vindretning").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("vindretning")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("vindstyrke").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("vindstyrke")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("udetemperatur").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("udetemperatur")[0].childNodes[0].nodeValue;
//UPDATE HYPPIGHED
setTimeout ("opdater();", 10000);
}
else
    {
    alert("Problem retrieving XML data")
    }

function GetXmlHttpObject()
{
var xmlHttp=null;
try
  {
  // Firefox, Opera 8.0+, Safari
  xmlHttp=new XMLHttpRequest();
  }
catch (e)
  {
  // Internet Explorer
  try
    {
    xmlHttp=new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
    }
  catch (e)
    {
    xmlHttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
    }
return xmlHttp;

}
//FØRST GANG DEN LOADER SIDEN
setTimeout ("opdater();", 1000);
-->
</script>

Fejlen kommer i linjen

document.getElementById("status").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("status")[0].childNodes[0].nodeValue;
Avatar billede w13 Novice
03. december 2007 - 19:57 #3
Får du også fejlen, hvis du retter:
if (xmltjek==null)
til:
if (!xmltjek)
?
Avatar billede riishoj Nybegynder
03. december 2007 - 20:45 #4
Så kan siden slet ikke vises.
Avatar billede riishoj Nybegynder
03. december 2007 - 20:49 #5
Sorry, havde loaded forkert side. Jeg lader lige siden stå og køre og ser om den fejler på et tidspunkt. Vender tilbage senere.
Avatar billede w13 Novice
03. december 2007 - 21:29 #6
Ok. Det ku' virke som om, det har været fejlen. Min version burde dog gøre det samme.
Avatar billede riishoj Nybegynder
03. december 2007 - 22:22 #7
Jeg lader siden køre natten over og ser om der sker noget. Du får lige en tilbagemelding i morgen.
Avatar billede riishoj Nybegynder
04. december 2007 - 06:37 #8
Problemet er desværre ikke løst. Jeg kan nu se, at fejlen opstår når en anden bruger åbner siden, altså den nye bruger forårsager en fejl på den maskine som allerede kører.
Fejlmeddelelsen er den samme som før ændringen.
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 13:20 #9
Hmm.. Det lyder lidt som noget, der ku' opstå på siden, der ligger i variablen "url", altså den side, der loades i hukommelsen.
Avatar billede riishoj Nybegynder
04. december 2007 - 14:10 #10
Har du forstand på asp? Jeg er enig i, at det nok er her fejlen ligger, altså på siden hent.asp.
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 14:14 #11
Ja, koder i ASP. Prøv evt. at vise mig koden her.
Avatar billede riishoj Nybegynder
04. december 2007 - 14:47 #12
Her har du koden til hent.asp. Som du kan se, er det en ret voldsom gang dataudskrivning.

<%
response.expires=-1
response.contenttype="text/xml"

on error resume next
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MdbFilePath = Server.MapPath("mindb.mdb")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & MdbFilePath & ";"

strSQL = "SELECT * FROM tblTurbData ORDER by AccessTimeStamp desc"
set rs = conn.execute(strSQL)

If err <> 0 then
response.write(err.description)
Set rs = Nothing
Set Conn = Nothing

Else
If Not rs.eof then
RotRpm = rs("RotRpm")
GenRpm = rs("GenRpm")
TurbClock = rs("TurbClock")
GearTmp = rs("GearTmp")
Gen1Tmp = rs("Gen1Tmp")
Gen2Tmp = rs("Gen2Tmp")
Pwr = rs("Pwr")
Status = rs("Status")
Frq = rs("Frq")
Rvolt = rs("Rvolt")
Svolt = rs("Svolt")
Tvolt = rs("Tvolt")
Rcurr = rs("Rcurr")
Scurr = rs("Scurr")
Tcurr = rs("Scurr")
RctPwr = rs("RctPwr")
EngGen1Sub = rs("EngGen1Sub")
EngGen2Sub = rs("EngGen2Sub")
SubIaltkW = EngGen1Sub+EngGen2Sub
EngGen1Tot = rs("EngGen1Tot")
EngGen2Tot = rs("EngGen2Tot")
TotIaltkW = FormatNumber(EngGen1Tot+EngGen2Tot,0)
ProdTidGen1Sub = rs("ProdTidGen1Sub")
ProdTidGen2Sub = rs("ProdTidGen2Sub")
ProdTidSubIaltTimer = ProdTidGen1Sub+ProdTidGen2Sub
ProdTidGen1Tot = rs("ProdTidGen1Tot")
ProdTidGen2Tot = rs("ProdTidGen2Tot")
ProdTidTotIaltTimer = ProdTidGen1Tot+ProdTidGen2Tot
YawTim = rs("YawTim")
Wind = rs("Wind")
AmbTmp = rs("AmbTmp")

'Vindrose
interval = Cint(rs("YawTim"))
if interval > 10 and interval <= 34 then
billede = "images/kompasrose_NNE.gif"
elseif interval > 34 and interval <= 56 then
billede ="images/kompasrose_NE.gif"
elseif interval > 56 and interval <= 79 then
billede ="images/kompasrose_ENE.gif"
elseif interval > 79 and interval <= 101 then
billede ="images/kompasrose_east.gif"
elseif interval > 101 and interval <= 124 then
billede ="images/kompasrose_ESE.gif"
elseif interval > 124 and interval <= 146 then
billede ="images/kompasrose_SE.gif"
elseif interval > 146 and interval <= 169 then
billede ="images/kompasrose_SSE.gif"
elseif interval > 169 and interval <= 191 then
billede ="images/kompasrose_south.gif"
elseif interval > 191 and interval <= 214 then
billede ="images/kompasrose_SSW.gif"
elseif interval > 214 and interval <= 236 then
billede ="images/kompasrose_SW.gif"
elseif interval > 236 and interval <= 259 then
billede ="images/kompasrose_WSW.gif"
elseif interval > 259 and interval <= 281 then
billede ="images/kompasrose_west.gif"
elseif interval > 281 and interval <= 304 then
billede ="images/kompasrose_WNW.gif"
elseif interval > 304 and interval <= 326 then
billede ="images/kompasrose_NW.gif"
elseif interval > 326 and interval <= 349 then
billede ="images/kompasrose_NNW.gif"
elseif interval > 349 or interval <= 11 then
billede ="images/kompasrose_north.gif"
end if

response.write("<?xml version='1.0' encoding='ISO-8859-1'?>")
response.write("<winddata>")
response.write("<rotrpm>Omdrejninger "&RotRpm&" pr. min.</rotrpm>")
response.write("<genrpm>Omdrejninger "&GenRpm&" pr. min</genrpm>")
response.write("<turbclock>Vindmølleur "&Now()&"</turbclock>")
response.write("<geartmp>Temp. "&GearTmp&" &#176;C</geartmp>")
response.write("<status>Status "&Status&" V</status>")
response.write("<gen1tmp>Temp. store generator "&Gen1Tmp&" &#176;C</gen1tmp>")
response.write("<gen2tmp>Temp. lille generator "&Gen2Tmp&" &#176;C</gen2tmp>")
response.write("<pwr>Nuværende produktion "&Pwr&" kW</pwr>")
response.write("<frq>Frekvens "&Frq&" Hz</frq>")
response.write("<rvolt>R: "&Rvolt&" V</rvolt>")
response.write("<svolt>S: "&Svolt&" V</svolt>")
response.write("<tvolt>T: "&Tvolt&" V</tvolt>")
response.write("<rcurr>R: "&Rcurr&" A</rcurr>")
response.write("<scurr>S: "&Scurr&" A</scurr>")
response.write("<tcurr>T: "&Tcurr&" A</tcurr>")
response.write("<rctpwr>Reaktiv effekt "&RctPwr&" kW</rctpwr>")
response.write("<enggen1sub>Store generator "&EngGen1Sub&" kWh</enggen1sub>")
response.write("<enggen2sub>Lille generator "&EngGen2Sub&" kWh</enggen2sub>")
response.write("<subialtkw>I alt "&SubIaltkW&" kWh</subialtkw>")
response.write("<enggen1tot>Store generator "&EngGen1Tot&" kWh</enggen1tot>")
response.write("<enggen2tot>Lille generator "&EngGen2Tot&" kWh</enggen2tot>")
response.write("<totialtkw>I alt "&TotIaltkW&" kWh</totialtkw>")

response.write("<prodtidgen1sub>Store generator "&ProdTidGen1Sub&" timer</prodtidgen1sub>")
response.write("<prodtidgen2sub>Lille generator "&ProdTidGen2Sub&" timer</prodtidgen2sub>")
response.write("<prodtidsubialttimer>I alt "&ProdTidSubIaltTimer&" timer</prodtidsubialttimer>")

response.write("<prodtidgen1tot>Store generator "&ProdTidGen1Tot&" timer</prodtidgen1tot>")
response.write("<prodtidgen2tot>Lille generator "&ProdTidGen2Tot&" timer</prodtidgen2tot>")
response.write("<prodtidtotialttimer>I alt "&ProdTidTotIaltTimer&" timer</prodtidtotialttimer>")

response.write("<vindrose>&#60;img src='"&billede&"'&#62;</vindrose>")
response.write("<vindretning>Vindretning "&YawTim&" &#176;</vindretning>")
response.write("<vindstyrke>Vindstyrke "&Wind&" m&#8260;s</vindstyrke>")
response.write("<udetemperatur>Udetemperatur "&AmbTmp&" &#176;C</udetemperatur>")
response.write("</winddata>")

End If

rs.close
set rs = nothing
conn.close
Set Conn = Nothing
End If
on error goto 0

%>
Avatar billede riishoj Nybegynder
04. december 2007 - 19:14 #13
Har du kigget på min kode? Jeg fatter simpelthen ikke hvad der går galt. Har prøvet at ændre på flere af parametrene i javascriptet, men der sker det samme hver gang. Data bliver godt nok hentet fra en Access database, men 2 brugere må sådan en fætter vel nok kunne håndtere...
Avatar billede w13 Novice
04. december 2007 - 19:49 #14
Ved det heller ikke nej. =S Prøv evt. at åbne XML-siden manuelt i et vindue under 2 brugere, og se om du ser en fejl da.
Avatar billede riishoj Nybegynder
04. december 2007 - 21:27 #15
Jeg får ingen fejl på xml-siden. Alle data bliver udskrevet korrekt. Det bliver de sådan set også på siden med javascriptet. Det er opdateringen, som fejler. Siden kører igen og opdaterer et stykke tid når jeg trykker F5. Hvor længe den kører er meget forskelligt, og det er aldrig den side, der har fejlet og derefter er blevet manuelt opdateret, der fejler næste gang, men altid den anden, og vice versa, hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg har 2 computere kørende med siden hele tiden.
Avatar billede riishoj Nybegynder
05. december 2007 - 06:29 #16
Hjæææææææææææææælp please. Er der slet ingen som har nogle ideer til hvad jeg kan gøre. Evt. alternative muligheder i javascriptet.
Hvis mine forklaringer er uforståelige/utilstrækkelige så spørg endelig. Det må da for pokker kunne lade sig gøre at få opdateret en side ved hjælp af AJAX.
Selv om jeg godt ved at hjælpen her på Eksperten ikke afhænger af antal point, så forhøjer jeg alligevel point til 200.
Avatar billede riishoj Nybegynder
05. december 2007 - 20:38 #17
Jeg tror, at jeg har fundet en forklaring på problemet. Som sagt, så fejler javascriptet kun, når det bliver kørt af mere end én computer. Jeg har lagt mærke til, at opdateringsfrekvensen, som er sat til 10000, ikke altid er præcis 10 sekunder, men sommetider 1 til 2 sekunder mere. Dermed vil opdateringstidspunktet på 2 computere på et eller andet tidspunkt blive det samme, eller næsten det samme, og det vil vel betyde, at der på den ene computer bliver foretaget et databasekald samtidig med, at den anden computer er i gang med at afvikle et tilsvarende kald. Det medfører så, at der bliver returneret en null-værdi fra det ene script med deraf følgende fejl i javascript.

Hvis jeg sætter opdateringstiden til f.eks. 20 sekunder, så kører scriptene meget længere uden at fejle, men så er sandsynligheden for at de to scripts "rammer" hinanden jo også mindre.

Løsningen kunne vel så være, at lægge en funktion ind i javascriptet, som tvinger det til at prøve at opdatere én gang til, hvis det modtager en null-værdi. Det var det jeg troede, jeg havde gjort med linjerne

if (xmltjek==null)
  {
  setTimeout ("opdater();", 10000);
  }
men det fungerer åbenbart ikke.

Jeg spenderer altså 200 point til den, som kan fortælle, hvordan jeg sætter javascriptet til at opdatere igen, når det får en null-værdi.
Avatar billede keysersoze Guru
06. december 2007 - 17:22 #18
hvad præcist giver xmltjek - en fejl, en værdi eller?
Avatar billede riishoj Nybegynder
06. december 2007 - 20:06 #19
Tja, det er et godt spørgsmål. Jeg får fejlen "'null' er null eller ikke et objekt" i linjen

var xmltjek = xmlDoc.getElementsByTagName("status")[0].childNodes[0].nodeValue;

altså i linjen før

if (xmltjek==null)
Avatar billede roenving Novice
07. december 2007 - 00:57 #20
Prøv at alerte dig frem (eller skriv en stribe værdier til et check-element !-)

alert(xmlDoc + "\n" + xmlDoc.getElementsByTagName("status")[0] + "\n" + xmlDoc.getElementsByTagName("status")[0].firstChild)
Avatar billede riishoj Nybegynder
07. december 2007 - 07:18 #21
Hvad vil alerten "gøre"?
Hvor skal jeg sætte linjen ind?
Skal linjen erstatte noget andet i scriptet?
Avatar billede roenving Novice
07. december 2007 - 14:30 #22
Den skal checke, hvorfor den opfatter at der burde være et objekt, der åbenbart ikke er der !-)

-- og den skal sættes ind før du prøver at bruge de objekter !o]

-- bemærk iøvrigt også, at jeg valgte at bruge firstChild i stedet for childNodes[0] ...
Avatar billede riishoj Nybegynder
07. december 2007 - 16:36 #23
Der sker kun det samme som før, altså den gule trekant med udråbstegnet i. Når jeg klikker og får fejlboksen frem, siger den, at der er en fejl i linje 37, og at fejlen er 'null' er null eller ikke et objekt. Underligt nok er fejlen stadig i linje 37. Da jeg har sat din linje ind før linje 37, skulle man vel forvente, at fejlen ville forekomme i linje 38.

Jeg har sat din linje ind her, er det hvad du mante?

var xmlDoc=xmlHttp.responseXML.documentElement;
var xmltjek = xmlDoc.getElementsByTagName("status")[0].childNodes[0].nodeValue;
if (!xmltjek)
  {
  setTimeout ("opdater();", 1000);
  }
document.getElementById("status").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("status")[0].childNodes[0].nodeValue;
document.getElementById("rotrpm").innerHTML=xmlDoc.getElementsByTagName("rotrpm")[0].childNodes[0].nodeValue;
Avatar billede w13 Novice
07. december 2007 - 17:33 #24
Roenvings kode er da ikke indsat noget sted der?
Avatar billede riishoj Nybegynder
07. december 2007 - 18:03 #25
Tak w13, du har da ganske ret. Copy/paste fejl. Det forklarer jo hvorfor jeg stadig fik fejl i det samme linjenummer.
Så jeg prøver lige igen.........
Avatar billede riishoj Nybegynder
07. december 2007 - 18:06 #26
Jeg har nu sat koden ind her. Får så en alert box som siger "undefined"

var xmlDoc=xmlHttp.responseXML.documentElement;
alert(xmlDoc + "\n" + xmlDoc.getElementsByTagName("status")[0] + "\n" + xmlDoc.getElementsByTagName("status")[0].firstChild)
var xmltjek = xmlDoc.getElementsByTagName("status")[0].childNodes[0].nodeValue;
if (!xmltjek)
  {
  setTimeout ("opdater();", 1000);
  }
osv.
Avatar billede roenving Novice
09. december 2007 - 02:45 #27
Så er xmlDoc jo ingenting ...
Avatar billede riishoj Nybegynder
09. december 2007 - 08:30 #28
Næ, det er vel derfor jeg får fejlen 'null' er null eller ikke et objekt. Null er jo ingenting.
Du har læst hvornår jeg får fejlen? Jeg tror jo, at fejlen skyldes, at en bruger kalder databasen samtidig med, at en anden bruger lige har lavet et kald. Correct me if I'm wrong. Derfor vil jeg gerne have skrevet en funktion ind i javascriptet, som lige opdaterer en gang, når denne situation opstår, men det kan måske ikke lade sig gøre?
Avatar billede riishoj Nybegynder
11. december 2007 - 07:59 #29
Anybody?
Avatar billede olebole Juniormester
11. december 2007 - 11:04 #30
<ole>

Correction: I'm quite sure, you're wrong. To af hinanden uafhængige brugere, der kalder dokumentet samtidig, burde ikke kunne skabe den fejl. Prøv at lægge et link til siden  :)

- og selvom det sjældent er populært at skrive, så har innerHTML ikke noget at gøre med Ajax. Den er invalid i alle standarder og er komplet uden mening i forbindelse med XHTML. Derudover spænder den let ben for anden moderne scripting

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
11. december 2007 - 11:11 #31
PS: i stedet for innerHTML bør man bruge DOM (f.eks. document.createElement og ELEMENT.appendChild)
Avatar billede riishoj Nybegynder
11. december 2007 - 15:17 #32
Du får lige et link til siden. www.riishojwebsoft.dk/Turb/kontrolpanel.htm.
Husk der skal være mindst 2 brugere på samtidig, før fejlen viser sig. Opdateringsfrekvens er sat til 5 sek., så fejlen vil sikkert fremkomme ret hurtigt.

Om opdateringsscriptet har noget med AJAX at gøre er jeg ret ligeglad med, bare det virker.....
Avatar billede olebole Juniormester
12. december 2007 - 09:27 #33
Hvis fejlen afhænger af, hvormange simultane brugere, du har, kan det ikke være i browserkoden, der er fejl. Fejlen må ligge på serveren - men ikke umiddelbart i den kode, du viser ovenfor.

Et væsentligt problem ved brug af innerHTML er ikke, at det ikke virker - men at du risikerer, det ødelægger mulighederne for brug af anden kode.
Ikke at det er tilfældet i dette eksempel, men hvis du senere ønsker at gøre din kode mere dynamisk, løber du let ind i problemer.
Avatar billede riishoj Nybegynder
12. december 2007 - 13:20 #34
Det er godt nok underligt, at det opfører sig sådan. Fint at du kan afkræfte, at der er fejl i koden. Men jeg har prøvet at afvikle scriptet både på min egne server og på Enavns server (det link jeg opgav tidligere i tråden) og det giver samme resultat begge steder, - så snart der er mere en én bruger, som kører scriptet, fremkommer den omtalte fejl! Jeg har prøvet at enable pooling på min egen server, men det ændrede ingenting.
Avatar billede w13 Novice
19. januar 2008 - 15:35 #35
Lukketid?
Avatar billede riishoj Nybegynder
20. januar 2008 - 10:59 #36
Tjaa, hvis du insisterer. Mit problem er ikke løst, og ingen kan tilsyneladende hjælpe mig.
Avatar billede w13 Novice
20. januar 2008 - 11:03 #37
Nej, men der er nok omkring 2% chance for, at du får svar her nu efter 1½ måned. =) Du kan godt lade den ligge i nogle uger, jeg ville bare lige tjekke, om du havde glemt denne her.