Avatar billede scholesy Nybegynder
05. december 2007 - 20:06 Der er 7 kommentarer

Køb af pc

Jeg har ikke en rygende fis på computerens indhold, men ved at den skal kunne: Billedbehandling uden problemer, grafiske opgaver i InDesign, lidt spil og så de gængse mail og internetopgaver. Desuden skal den være med lav støj, den jeg har nu larmer vildt meget, tror det er noget kølerpropel der drønner afsted.

Min nuværende pc er gået i sort, i hvert fald lukker den ned hele tiden, så jeg skal til at kigge efter noget nyt, som skal kunne klar ovenstående i nogle år fremover.

Håber der nogle der kan komme med nogle letforståelige anbefalinger om hvad jeg skal kigge efter.

Scholes
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2007 - 20:58 #1
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4463&sub=260
denne pc med opgraderet bundkort burde kunne klare det. ellers kan du lede lidt på deres hjemmeside
Avatar billede scholesy Nybegynder
06. februar 2008 - 19:09 #2
Jeg har andetsteds på siden læst anbefaling til at købe intel. det tror jeg at jeg vil følge.

nogle forslag til løsning af ovenstående opgaver på den baggrund?
(Billedbehandling uden problemer, grafiske opgaver i InDesign, lidt spil og så de gængse mail og internetopgaver. Desuden skal den være med lav støj)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 15:03 #3
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4399&sub=308&page=1
Denne pc er god, måske lidt dyrere, men den er også under "extrme silence". Den kan klare dine behov, og strømforsygningen er så stor at du kan opgradere senere hen
Avatar billede scholesy Nybegynder
07. februar 2008 - 16:14 #4
Den ser rigtig flot ud.

Er det godt grafikkort, ram og hvad der ellers skal være?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 17:42 #5
Ja altså grafikkortet, som jeg også selv sidder med, er rigtig godt, rammene kan du altid købe nogle flere af, og ellers er det hele godt... Hvis du bruger meget plads kan du også købe en ny støjsvag harddisk, strømforsyningen kan klare det hele! :)
Avatar billede scholesy Nybegynder
08. februar 2008 - 11:48 #6
Hvis jeg vil ofre det samme og købe en bærbar (6700 kroner), kan jeg så få noget der kan køre det ordenligt? Og i givet fald hvad?

Altså billeder og behandling heraf, InDesign, lidt spil på nettet osv.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2008 - 12:30 #7
Bærbare kender jeg ikke rigtig til så der må du nok få en anden til at hjælpe