Avatar billede ebech Nybegynder
06. december 2007 - 15:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Routing mellem to exchange servere

Jeg har netop opsat Exchange server nr. 2 (i samme domæne som nr 1) og oprettet den første mailboks.

Fra den nye mailboks kan jeg sagtens sende mails ud af huset, men ikke tilbrugerne på Exchange server nr 1 - ligesom brugerne på server 1 ikke kan sende til brugeren på server 2.

I System Manager ligger mine afsendte mails i kø. På server 2 som exchange1.domain.com og på server 1 som exchange2.domain.com

På server 2 er der kontakt til server 1 - f.eks virker en telnet exchange1.domain.com 25 uden problemer.

Er der nogle rettigheder eller andet opsætning jeg har overset ?
Avatar billede riversen Nybegynder
07. december 2007 - 20:31 #1
Du har vel installeret den i den eksisterende exchange organisation eller hvad ? For normalt er det blot at installere og så snakker de sammen uden videre.
Avatar billede ebech Nybegynder
07. december 2007 - 23:34 #2
Det er de.

En lille krølle til historien:
Serverne er placeret på hver sit netværk (med samme domain), som er koblet sammen via vpn.
Avatar billede riversen Nybegynder
08. december 2007 - 05:45 #3
så længe det bare er samme domæne og der er adgang via netværk så bør fysisk placering ikke spille nogen rolle. Er der noget at bemærke i eventloggen ?
Avatar billede riversen Nybegynder
08. december 2007 - 05:48 #4
kan du se begge servere under servers i system manageren?
Avatar billede ebech Nybegynder
08. december 2007 - 17:48 #5
Ja, det ligger begge to under servers.
Fra outlook klienten kan jeg også sagtens se brugere på begge servere.
Avatar billede riversen Nybegynder
08. december 2007 - 18:42 #6
tror ikke det kan være det, men nu spørger jeg alligevel. Har du sat WINS op på begge servere og de er registreret deri. Visse dele af et Exchange miljø kræver nemlig WINS... ja Exchange 2003 benytter WINS :)
Avatar billede ebech Nybegynder
11. december 2007 - 12:52 #7
Der var noget opsætning i firewallen som var skyld i problemet. Men problemet er nu løst.