Avatar billede livse9 Nybegynder
10. december 2007 - 10:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Visning af filer i mapper

Jeg har et lille men irriterende problem: Når jeg åbner en mappe med fx fotos, er visningen af ikoner ikke med et miniature billede. Dvs jeg skal åbne billedet for at se hvad det viser. Det er sikkert bare et flueben jeg skal sætte et sted, men hvor? Jeg har valgt store ikoner i visning, og Vista viser et standard billede.
Avatar billede gonk Nybegynder
10. december 2007 - 10:53 #1
Har du prøvet at højre klikke inde i mappen og så trykke på viser filer som store ikoner ?
Avatar billede gonk Nybegynder
10. december 2007 - 10:55 #2
ah okay, glemte lige at læse nærmere.

Når du mener den viset et standard billede hva mener du så ?
Avatar billede livse9 Nybegynder
10. december 2007 - 13:26 #3
Den viser et billede af et bjerg og noget vand, det samme på alle billederne.
Avatar billede gonk Nybegynder
10. december 2007 - 14:21 #4
Har du prøvet at lave en ny mappe, og så lave det om til en foto mappe. Der efter putte billederne derind ?
Avatar billede livse9 Nybegynder
10. december 2007 - 14:41 #5
Nu har jeg prøvet, det hjalp desværre ikke.
Avatar billede livse9 Nybegynder
10. december 2007 - 14:45 #6
I hjælp står der:
"Klik på fanen Vis, og marker derefter afkrydsningsfeltet Vis altid ikoner, aldrig miniaturer." Det er jo det omvendte jeg gerne vil, men under "vis" findes der ikke det omtalte afkrydsningsfelt. Kan det være deaktiveret? Det er en firma PC.
Avatar billede kandreak Nybegynder
10. december 2007 - 22:52 #7
det kan være din officepakke der driller. jeg kender det fra min arb-pc der kører office 2000 og der gør den det samme standardikon (bjerge og vand)
Avatar billede vejmand Juniormester
10. december 2007 - 22:59 #8
Jeg kender desværre ikke Vista, men hvis det funker på samme måde som det gør i XP, kan du gøre følgende:
Højreklik på mappen -> Egenskaber -> Tilpas -> Vælg Billedmappe.

Som sagt, jeg ved ikke om det trick virker i Vista....
Avatar billede livse9 Nybegynder
13. december 2007 - 10:55 #9
Hej Vejmand - det har jeg prøvet, og det virker ikke. Det er vist også det Gonk skriver?
Avatar billede livse9 Nybegynder
14. december 2007 - 12:35 #10
Så fik jeg løst problemet, det viste sig at i mappeindstillinger var der flueben i "vis altid ikoner, aldrig billeder". Ved at fjerne det løstes problemet.