Avatar billede sheva007 Nybegynder
11. december 2007 - 00:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brug for hjælp meget hurtigt

Jeg har idag kommet til at åbne en fil som jeg troede en ven sendte mig gennem msn.

Der er tale om en zip-fil, hvor der står noget i retning af; "is that you on the photo?".

Udpakkede zip filen, åbnede exe-filen og der skete ingen ting. Fattede mistanke og søgte på nettet.
Der var noget om snakken men de fleste artikler var fra september i år.
Jeg har norton 2006 installeret og opdateret og auto-protect enabled.
Skannede min computer, men ingen virus eller spyware!

Er der virus i min computer?

Håber nogen kan svare.
Avatar billede jakobpm Nybegynder
11. december 2007 - 01:42 #1
Er det højest sandsynlig, har kørt rundt i et stykke tid på msn. Lyder dog mærkligt at norton ikke fandt noget, har 2008 og den fandt den med det samme. ved ikke om det er den samme som beskreve her men skader vel ikke at prøve
http://www.azkaban.dk/msnvirus.htm
11. december 2007 - 07:29 #2
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
11. december 2007 - 07:30 #3
PS: Kan iøvrigt bekræfte proceduren fra http://www.azkaban.dk/msnvirus.htm ...
Avatar billede sheva007 Nybegynder
11. december 2007 - 16:36 #4
http://www.azkaban.dk/msnvirus.htm = dårlig guide, især da links'ne ikke virker.

Jeg har prøvet MS OneCare og den fandt virus men kunne ikke fjerne dem!
Har prøvet BullGuard 8.0. Den fandt virus, men af en eller anden mærkelig årsag kunne den ikke fjerne en af dem.
Som sagt har jeg også prøvet Norton 2006 til at starte med. Den fandt ingen virus. Og det er det eneste program som jeg har købt! Hvad sker der lige for det!

Hvad skal man gøre? Nogle programmer finder noget virus, andre noget andet. Skal man ud og købe samtlige antivirus-programmer og bruge 10 dage på at skanne sin computer?
Avatar billede sheva007 Nybegynder
11. december 2007 - 16:43 #5
Fjerner man virus ved at geninstallere det hele?
Jeg har en Acer-bærbar og her kan man at trykke på en enkel knap kan genoprette systemet som den var da man købte den. Men de vigtige filer som computeren bruger til at genopretning er gemt på en del af harddisken som man umiddelbart ikke har adgang til og her er det jeg tænkte på om ikke virusen muligvis har fundet vej dertil, hvilket vil sige at det ikke ville nytte noget at genoprette computeren efter denne procedure?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2007 - 16:58 #6
Umiddelbart tror jeg at det vil vaere baade billigere og mere effektivt at give larry den HJT
log han bad om end at gaa ud og koebe alle kendte anti-virus programmer.
Avatar billede jakobpm Nybegynder
11. december 2007 - 23:15 #7
så vil denne måske virke da den er her på denne hp
http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Avatar billede sheva007 Nybegynder
21. april 2008 - 19:36 #8
.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2008 - 00:50 #9
Nogen er bare slet ikke interesseret i at få hjælp .................