Avatar billede arkanis Nybegynder
11. december 2007 - 10:54 Der er 1 kommentar

mybook world 500gb, firmware, vista

Hey
Jeg har for nylig købt en mybook world (500 gb) og ville høre om der er nogen af jer andre der har lidt kendskab til den ?
Meningen er jeg vil bruge den som en helt alm. netværks drev og også gerne som ftp server, men jeg kan ikke helt få den til at virke...
Problemet er at der er nogle "små" problemer med vista og nætværksdrev så kan max overføre med 1-3 mb/s + jeg er nød til at have et eller andet latterligt Mionet program til at køre hele tiden bare for at bruge min disk...
Så er der nogen af jer der har prøvet at rode lidt med sådan en satan og kan hjælpe mig lidt  ?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
11. december 2007 - 13:32 #1
Mybook World editions er lavet så man er tvunget til at bruge mionet som standard for at få adgang til dem, men du kan hvis du går ind i mionet programmet se hvad domain\brugernavn og password du skal bruge for at connecte direkte til harddisken som om det er et netværks drev, men for at kunne have det mapped skal du lave et batch script som køre netop login scripted til harddisken, hver gang du logger på din maskine.