Avatar billede bent_3_16 Nybegynder
12. december 2007 - 14:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fordele ved Director, frem for Flash

Hej,

Jeg har noget tid til overs, og overvejer at gå fra Flash over til Director. Er der nogen som er flinke at liste nogle fordele og ulemper op, ved de to?

På forhånd tak
Bent
Avatar billede torotune Nybegynder
12. december 2007 - 23:47 #1
Director er beregnet til CD-rom-produktion og har mange funktioner og
fordele her, da man ikke umiddelbart skal tage hensyn af den færdige produktions
størrelse.

Flash er beregnet til at producere elementer til internettet,
derfor er Flash skabt til primært at arbejde med vektorgrafik,
som netop gør at filstørrelsen på de Flash-film man kreerer og kompilerer kan
følge med på brugerens computer, næsten uafhængigt af dennes båndbredde.

Jeg vil mene at du i dag ikke kan skabe noget i Director som du ikke også
kan skabe i Flash, men det er også nogle år siden jeg har arbejdet med Director.

Husk også at næsten alle browsere har en Flash-player installeret, hvor i mod
ikke alle kan afspille de færdige Director-film.
Avatar billede bent_3_16 Nybegynder
17. december 2007 - 12:36 #2
Jeg takker mange gange. Der er ikke kommet andre svar, så du slipper for at dele point :) . Kom venligst med svar
Avatar billede torotune Nybegynder
17. december 2007 - 13:45 #3
Kommer her, håber du kunne bruge det, blot lidt af egen erfaring :-)
Avatar billede bent_3_16 Nybegynder
17. december 2007 - 14:32 #4
det kunne jeg da. Jeg kunne ikke helt selv finde sagerne selv, selvom jeg søgte goggle op og ned. Tak igen :)
Avatar billede torotune Nybegynder
17. december 2007 - 15:04 #5
Men hvis du i forvejen kan Flash er det ikke så svært at sætte sig ind i det andet. Jeg synes det var sværere at forstå Flash' logik når man først havde arbejdet med director i et halvt års tid.