Avatar billede hadro Novice
14. december 2007 - 13:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Image af server - usb support

Jeg skal have lavet af en hp server. Der er dog et kritiere til den software jeg forsøger at finde.

Den skal kunne lave et image over på en ekstern harddisk som er tilsluttet via USB. Jeg har forsøgt ghost, men den kan ikke finde USB drevet i dos mode - selvom det i bios er aktiveret etc
Så har jeg fundet driveimage, som fungerer med USB i dos, men ikke supporterer server
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2007 - 13:34 #1
har du ikke en anden computer som du kan tilkoble dit usb drev ? så kan du med superwinpe mappe drevet og med ghost gemme imaget på usb disken...

Det er ikke helt det du søger, men kunne være en løsning på problemet.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
14. december 2007 - 13:47 #2
Jeg kan da let tilslutte det en anden pc, men hvordan skal imaget fra serveren i dos mode så komme over på usb disken på den anden pc?

Til at rode med netværk i dos har jeg heller ikke lige lyst til
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2007 - 14:13 #3
kender du til bartpe cd'er..
Avatar billede hadro Novice
14. december 2007 - 14:31 #4
Jeg har lige kigget lidt på bartpe - man kan man lave en cd til 2003 server hvis jeg pt sidder på en xp maskine
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2007 - 14:34 #5
har du to Eksterten kontoer ???  er det hadro eller rossoneris som jeg skal snakke med ?

Du skal have fat i SWEIN pe  men jeg kan pt ikke lige finde linket, så jeg kikker lige på det når jeg kommer hjem.
Mener at jeg har det til at ligge et eller andet sted.

Med hensyn til bart-pe hvis du har cd'en til 2003 så kan du godt lave en bart-cd mens du sidder på en xp maskine.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2007 - 17:08 #6
Hvis din server ikke kører mens du laver omtale image kan du bruge en Live-cd
Avatar billede Spotgun Seniormester
14. december 2007 - 17:51 #7
Paragon Hard Drive Manager Server Edition fungerer ganske upåklageligt, og kan varmt anbefales.

Se mere på følgende adresse, hvor jeg også mener du kan hente en trail:
http://www.paragon-software.com/products.htm
Avatar billede hadro Novice
17. december 2007 - 08:40 #8
Tænkte faktisk på en anden ting. Serveren kører i dag raid 1 på to diske. Hvis jeg fjerner den ene disk, så er raidet godt nok ødelagt, men når jeg så laver ændringerne jeg ønsker og det virker, kan jeg vel bare smide den ene disk i igen, så vil den vel opdaterer spejlet. Og hvis det går galt, vil jeg så kunne smide disken i og vælge at det er den indsatte disk der er gældende?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2007 - 09:07 #9
Det tror jeg vil være en dum løsning at vælge...
Avatar billede hadro Novice
18. december 2007 - 20:34 #10
Jeg har faktisk prøvet paragon softwaren - godt nok partitions delen, men den indeholder samme mulighed for backup af disk/partitioner.

Jeg har testet den på en almindelig pc via den boot cd der er lavet - på HP serveren stopper Paragon dog med under indlæsningen og det eneste man kan gøre er at slukke.

Er det muligt at installerer paragon eller ghost for den sags skyld og lave et image af en kørene harddisk ? - Muligheden findes jo, men spørgsmålet er om det er noget man kan "stole " på
Avatar billede Spotgun Seniormester
18. december 2007 - 21:42 #11
Du kan installere Paragon og lave et image live. Hvis det er af systemdisken, kan den i visse tilfælde bede om at serveren genstartes, hvorefter den automatisk booter i en dos-agtig tilstand, og laver dit image. Herefter starter serveren igen som normalt.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2007 - 14:53 #12
??
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2007 - 19:21 #13
jeg kan desværre ikke finde superwinpe nogen stæder mere, så det er ikke længere en mulighed.
Har du tænkt på at benytte windows imageX ? http://technet2.microsoft.com/WindowsVista/en/library/a8848521-b3ca-4c6c-81f0-6954f671cfe01033.mspx?mfr=true

Virker faktisk ret godt synes jeg...
Avatar billede hadro Novice
03. januar 2008 - 11:42 #14
Acronis fungerer perfekt
Avatar billede hadro Novice
22. marts 2012 - 08:47 #15
ok