Avatar billede hadro Novice
17. december 2007 - 11:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sharepoint information

Vi er pt på jagt efter en intranet løsning til en større organisation.

Istedet at gå i gang med ren php udvikling til opgaven er vi faldet over sharepoint om det er en mulig løsning.

Der er et par "krav". I organsiationen skal der kunne oprettes diverse grupper/arbejdsområder. Der er selvfølgelig en topledelse og diverse under grupper skal have deres eget side, hvor de skal kunne lægge/sende information etc.

Alle personer skal være i en fællesdatabase og møde referater etc skal kunne sendes på tværs af grupperne, ligesom også kalender funktionen skal være muligt.

Jeg har en del kendskab til CMS - dog ikke lige microsoft sharepoint.

Hvad kan der anbefales af kurser når man skal have så meget erfaring af man kan sælge sådan en løsning videre. Som sagt, er webopgaver noget der er arbejdet med før, så det helt grundlæggende er måske ikke nødvendig.

Nu er det jo nok et microsoft produkt på godt og ondt, men er det noget der hersker god kritik om ude i it verdenen?
Avatar billede ladyhawke Novice
17. december 2007 - 13:17 #1
det er i hvert fald meget udbredt og meget in for tiden.... dine krav burde der ikke være noget problem med, hvis dit spørgsmål går på det...

Mht. kurser: du bør have et konfigurationskursus og gerne et udviklingskursus også (evt. kunder plejer hurtigt at kræve et eller andet ud over standard).

Inden du sælger løsninger i SharePoint bør du dog sætte dig ind i licenskravene, det kan hurtigt blive en omfattende løsning.
Avatar billede hadro Novice
03. januar 2008 - 11:46 #2
Hvad omkring en database i sharepoint ? - kunden ønsker en database hvor samtlige medarbejdere står - er det også noget som sharepoint som standard kan leverer ?

Nogen der kan anbefale nogle "leverandører" af kurser til sharepoint ?
Avatar billede hadro Novice
03. januar 2008 - 14:16 #3
Og hvor kan jeg finde noget om priser ? - På microsoft står der masse om licens, men de henviser og henviser og henviser, men priser kan jeg intet finde af.

Det jeg ønsker at vide er hvad en licens til en 2003 server koster, når der skal være til internettet det skal bruges til (altså ikke et intranet) - vi taler om 1000 til 2000 brugere, hvis det har noget at sige.

Nogen der ved hvor jeg kan finde information om priser istedet for unyttelige henvisninger på microsoft´s hjemmesider
Avatar billede ladyhawke Novice
03. januar 2008 - 14:54 #4
Ring til dem, der er så mange ting der afgør priser på serverprodukter, de er de bedste til at svare på det...

Mht. database: vil kunden have noget andet en AD til medarbejdere? det kan Sharepoint bruge direkte... Sharepoint skal bruge en SQL Server (eller SQLExpress ved meget lav load)