Avatar billede Helbo-DK Juniormester
17. december 2007 - 22:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

For meget støj på linien!

Hej alle Eksperter!

Jeg har lige en ting jeg skal høre. Jeg har Cybercity 8Mbit og en ZyXEL P-660HW-D1. Jeg har dog haft mange problemer, hvor nettet hopper af og på routeren. Jeg ringede derfor til CyberCity SUpport, som kunne fortælle at der var meget støj på linien, og at det kunne være derfor den hoppede af.

Ham jeg snakkede med prøvede at sætte hastigheden lidt længere ned (3.5mbit), hvor der ikke var de store problemer mht. støjen, men oplever stadig at nettet hopper af og på.

Nu ville jeg så gerne vide, om det evt. kunne ske at være P-660HW-D1 routeren som fulgte med Cybercity? Kan der være noget i vejen med den som giver en masse støj på linien?

Kan man evt. prøve med et andet mærke af routere på Cybercity's net?
Avatar billede nva Praktikant
18. december 2007 - 08:05 #1
Har du opdateret firmwaren til routeren og evt. skifte kanal og måske placering?
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. december 2007 - 09:32 #2
Støjen han snakkede om, mon ikke han mente i kablerne??
Hvis der er "dårligt" kobber, så kan der være såkaldt støj, og det kan hermed give en ustabil linje ved højere hastigheder..

Hermed løsnigen ved at prøve at netsætte hastigheden.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
18. december 2007 - 17:59 #3
#nva
Nej, jeg har ikke opdateret firmwaren pga. at den melder fejl ved upload når jeg prøver det.

#zyphon
Prøver at skifte kablerne til en cat6 kabler, muligvis dette ville hjælpe på problemet.

Vender tilbage når jeg har afprøvet begge ting, men stadig problemet med firmware, hvis I har et svar på problemet, må I endelig skrive.
Avatar billede bubbel Nybegynder
21. december 2007 - 21:59 #4
Få Cybercity til at update din firmware eller prøv Linksys AG241 den kan godt køre på Cybercity
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
22. december 2007 - 11:19 #5
bubbel... Takker, det tror jeg da lige jeg vil prøve også. Prøvede med nogle andre kabler, hvilket ikke hjalp, men måske sådan en Linksys kan gøre det. Vender lige tilbage når jeg har prøvet.
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. december 2007 - 13:11 #6
Den støj jeg tror han snakker om, tror jeg ligger i kobberen, som er i jorden. Og dette kan du intet gøre ved... Såh!
Måske noget udstyr der ikke er følsomt kan hjælpe, men ved det ikke.
Avatar billede schmeling Nybegynder
04. januar 2008 - 12:06 #7
Støjen kan enten være i fra CC til din Router, hvilket du ikke kan gøre noget ved, og som i øvrigt er CC's problem (selv om de nok ikke gør noget ved det). Det lyder som om, at det, er det CC support har snakket om.

En anden mulighed, som jeg selv har været ude for, er at den trådløse del i p660HW mildest talt stinker! Jeg har været igennem 3 routere uden noget held, hvilket resulterer i netop det problem, som du beskriver, nemlig, at nettet hopper af og på, og at hastigheden er væsentligt lavere end lovet. Et rigtigt godt alternativ til dette, er at skifte til en kombination af Linksys WRT54GS og Linksys AM200. Det kræver lidt opsætning, men fungerer smukt i forhold til CC's løsning specielt ved høj belastning, hvor jeg tidligere oplevede, at CC's router gik ned selv på den kablede del.

En god vejledning til hvordan du får de to ting til at spille sammen findes på www.cc.3450.dk

Jeg ved naturligvis ikke om det er det, der er dit problem, men prøv lige at se om din trådløse forbindelse hele tiden er stabil, ellers kan du være ude i samme problem som jeg var.

Linksys AG241 er også fin, den minder lidt om AM200 + WRT54GS, men har ingen trådløs del, hvilket din Zyxel jo har. Hvis du skifter din trådløse router, så husk, at nedgradere dit abbonement, til en alm. router, så du ikke skal betale leje for den.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
27. august 2009 - 22:39 #8
#schmeling

Smid svar, så får du point. :D
Avatar billede schmeling Nybegynder
28. august 2009 - 08:12 #9
Så kommer den lige igen som svar :-)

Støjen kan enten være i fra CC til din Router, hvilket du ikke kan gøre noget ved, og som i øvrigt er CC's problem (selv om de nok ikke gør noget ved det). Det lyder som om, at det, er det CC support har snakket om.

En anden mulighed, som jeg selv har været ude for, er at den trådløse del i p660HW mildest talt stinker! Jeg har været igennem 3 routere uden noget held, hvilket resulterer i netop det problem, som du beskriver, nemlig, at nettet hopper af og på, og at hastigheden er væsentligt lavere end lovet. Et rigtigt godt alternativ til dette, er at skifte til en kombination af Linksys WRT54GS og Linksys AM200. Det kræver lidt opsætning, men fungerer smukt i forhold til CC's løsning specielt ved høj belastning, hvor jeg tidligere oplevede, at CC's router gik ned selv på den kablede del.

En god vejledning til hvordan du får de to ting til at spille sammen findes på www.cc.3450.dk

Jeg ved naturligvis ikke om det er det, der er dit problem, men prøv lige at se om din trådløse forbindelse hele tiden er stabil, ellers kan du være ude i samme problem som jeg var.

Linksys AG241 er også fin, den minder lidt om AM200 + WRT54GS, men har ingen trådløs del, hvilket din Zyxel jo har. Hvis du skifter din trådløse router, så husk, at nedgradere dit abbonement, til en alm. router, så du ikke skal betale leje for den.