Avatar billede snedker-tim Nybegynder
20. december 2007 - 20:49 Der er 13 kommentarer

Kompetent ekspert søges. hv virker windows?

indrømmet: jeg er først for nylig begyndt at interresere mig
for it.
Det skal du nu ikke lade dig gå på af.
Jeg er hurtig til at lære. Højst sandsynlig adskellige gange
hurtigere end dig selv.
Til min opstart vil ønsker jeg at undgå at spilde min tid, på
at søge efter oplysnigner. (d r ofte her man spilder sin tid)
Er du eksperten der kan give GODE råd?
Det gør ikke noget at du ikke er bill gates. bare du ved hvad
du snakker om.
Jeg ønsker som udgangspunkt at vide hvordan windows virker.
hvor skal jeg søge denne info?
(jeg ved godt hvordan man finder kontrolpanelt og indstiller
skærmopløsningen!!! Men hvordan er styresystem windows skruet
sammen? - er det muligt at finde koderne til windows, eller
bare få et indblik i, hvad forskellen på win og andre os er?)
Kan du hjælpe, så sæt dig i kontakt med mig.
Er du ikke klar over helt præcist hvad jeg mener,
så glem det.
Avatar billede bredker Nybegynder
20. december 2007 - 21:07 #1
med den indstilling skal du ikke regne med der er mange der gider hjælpe
det du har behov for er at finde en privatlære der gider høre på at du selv tror du er meget bedre end alle andre
find en lære og betal ham en god timeløn , eller affind dig med den måde dette gratis forum er bygget op på
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
20. december 2007 - 21:10 #2
det at søge efter oplysninger selv er faktis ikke tidsspilde, der er her man lærer 3 gange mere end bare at få svaret-

det er lige som i skolen, du lærer ikke matematik ved bare at få løsningerne, du er nød til selv at grave ned i et emne og lære.

på den måde lærer du også i dit eget tempo.
Avatar billede mugs Novice
20. december 2007 - 21:18 #3
Det var ellers en ordentlig mundfuld for et begynderspørgsmål.
Måske du skulle sætte dig lidt ind i, hvordan eksperten fungerer, og som udgangspunkt læse nogle af spørgsmålene for at få en ide om, hvordan der kommunikeres her på sitet.

Men velkommen til, og håber da, at du får en længere karriere her, end dit tonefald umiddelbart indbyder til.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. december 2007 - 22:20 #4
Jeg synes godt nok i er grove.
Giv lige staklen 5 min til at gå dette igennem og forstå det:
http://www.netid.washington.edu/documentation/faqHowWork.aspx
http://gregorydahlusa.com/WinXP.html
http://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb963901(en-us).aspx
Når du har sat dig ind i det, kan du sige til, så får du nogle links omkring Linux, Unix, OS2 osv.

Det burde ikke tage et "geni" af den kaliber længere tid at forstå det hele, eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. december 2007 - 23:54 #5
fromsej: Kunne du ikke have fundet noget der går mere i dybden??? Det er jo almen viden for eksperten brugere du linker til! Lavmål!!!

Og hvad med dos, NT, 98, ME, 2000, Vista...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_operating_systems

og den grundlæggende viden om computere: http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_computer
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. december 2007 - 00:13 #6
snedker-tim: Hvis det er forsi du overvejer at lave dit eget styresystem, skulle du måske starte op på en af disse programmeringssprog: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/

Når du er inde i det, laver du evt. dit eget, incl. compiler m.m. Derefter går du i gang med selve styresystemet. Det vil nok være lettest at starte med et kommandobaseret, og derefter bygge en brugerflade på senere. Det er vigtigt først at få ting på plads såsom understøttelse af gængs hardware, således at computeren genkender hvad du putter i computeren.

Der er lavet en bog af en der hedder Linus Thorvald der hedder noget lignende "How to make your own operating system in three years".
Avatar billede flemming_a Nybegynder
21. december 2007 - 10:50 #7
undskyld. men hvad mener du med koderne til windows, det er ikke open source ?????
Avatar billede mugs Novice
26. december 2007 - 19:29 #9
Geniet mangler nu at komme med en tilbagemelding - Men måske denne har travlt med at læse / lære! Dette skulle dog ikke være noget problem jf. tidligere tilkendegivelser.
Avatar billede flemming_a Nybegynder
26. december 2007 - 20:28 #10
Nåå - Men det tager jo lige lidt tid at gennemskue koden til et styresystem........
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. januar 2008 - 00:22 #11
snedker-tim: Fik du din hjælp?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. januar 2008 - 18:14 #12
SHHH, han læser. :-D
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. januar 2008 - 19:44 #13
Ups...sorry.. *GG*