Avatar billede jacla Nybegynder
25. december 2007 - 15:57 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Aktivering af XP

Hej eksperter,

Jeg har formateret min fars PC og efter en geninstallation af XP pro dk. skulle jeg aktiverer den, Men jeg kan ikke få kontakt med Microsoft's aktiveringsserver. Det blå vindue med diverse oplysninger er fremme, men når jeg taster "næste" Prøver den forgæves at få forbindelse. Jeg har fjernet næsten alt sikkerhed men resultatet er det samme.

Er det mig eller Microsoft der har et problem?

Vh

Jacla
Avatar billede durany Nybegynder
25. december 2007 - 16:20 #1
fungere internettet fint ellers?
Avatar billede trav4u2 Novice
25. december 2007 - 16:30 #2
Ellers tag den på telefonen. Det gør jeg altid ;-)
Avatar billede jacla Nybegynder
25. december 2007 - 18:22 #3
Ja Internettet er ok, Jo telefonen er en mulighed, men ville gerne finde ud af om det er mig eller Microsoft der har et problem C",)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. december 2007 - 21:24 #4
Ingen af jer har et problem :)
XP kan ikke længere aktiveres over nettet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. december 2007 - 21:24 #5
Avatar billede peet-49 Novice
26. december 2007 - 09:44 #6
John-> Jeg har aktiveret 3 xp over nettet i går.
Avatar billede peet-49 Novice
26. december 2007 - 09:46 #7
Det er først fra marts måned, tror Ms bliver mega upopulær. Allerede nu skal man hænge i røret en halv times tid, hvilken forhandler har tid til det.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. december 2007 - 18:57 #8
Jeg gjorde det via telefonen, utoligt bøvlet. Dem der vil have point læg et svar, så deler i. Jeg ved ikke hvem der har ret af john og peet.

Men tak til jer alle C":)
Avatar billede tiger_dk Mester
26. december 2007 - 19:09 #9
jeg aktiverede da så sent som i går, min XP pro. over nettet, ingen problemer i det !

Der er da mega irreterende, når de gør det !
Avatar billede jacla Nybegynder
26. december 2007 - 19:14 #10
Ja microsoft og TDC, har aldrig gjort det let for folk :) Købte en Mobil telefon med TDC abonnent, læste ikke det hele med småt. Resultat, min fastnet telefon (telia) er blevet opsagt. JUBII og hura, hvor blev jeg glad
Avatar billede tiger_dk Mester
26. december 2007 - 19:19 #11
Jeg tænkte på er der nogen der ved, og der er givet en release dato på Service Pack 3 til XP ?

Og i såfald også til Vista ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2007 - 20:52 #12
Har tjekket lidt og min kommentar var en SMULE forkert - det gælder kun OEM versioner.
Avatar billede peet-49 Novice
27. december 2007 - 08:32 #13
Jeg springer over, kan I alle have et godt nytår.
Avatar billede tiger_dk Mester
27. december 2007 - 11:56 #14
...og den version af XP jeg aktivede var en OEM version ! Der var ingen problemer !
Avatar billede tiger_dk Mester
27. december 2007 - 11:57 #15
...og som sagt det var over nettet !
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2007 - 20:25 #16
Det fatter jeg slet ikke?
Ingen af min 3 pc´ere med OEM XP lader sig aktivere over nettet.
Iflg. Microsoft fordi det er spærret for... ?

Nå hva faen - M$ er sgu underlige indimellem ;)
Avatar billede peet-49 Novice
29. december 2007 - 09:41 #17
Jeg har ingen problemer med OEM og OnLine aktivering. Men vil give dig fuldstændig ret-Ms er meget underlig til tider.
Avatar billede tiger_dk Mester
07. januar 2008 - 21:23 #18
har du fået løst dit problem, har du fået windows aktiveret ?
Avatar billede tiger_dk Mester
11. januar 2008 - 16:33 #19
Smider lige et svar !
Avatar billede jacla Nybegynder
20. januar 2008 - 22:17 #20
Jo tak, det blev per telefon. Det er nu nemmere på den anden måde synes jeg C",)