Avatar billede Faxe-løs Praktikant
27. december 2007 - 15:19 Der er 7 kommentarer

program prblem mac??

hej, jeg har overvejet at købe en macbook/ibook. men ville lige høre om i ved hvilke programmer den ikke kan køre som windows kan, altså hvis der er nogen, ved i f.eks. hvis man har en creative mp3/4 afspiller om den kan køre og programmet til den
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 15:35 #1
du kan installere windows på den, hvis du har lyst.!
- 1 usb ting burde ikke være noget problem.
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 15:59 #2
En Mac kører som standard ikke exe-filer - mener at Mac'ens programfiler hedder dgl eller noget lignende. Der er dog lavet en mindre Office-pakke til Mac med Word, Excel, et e-mail-program, Power Point og Messenger.

Om softwaren til din mp3-afspiller virker på Mac, skal jeg ikke kunne sige. Det burde stå på softwaren/på deres hjemmeside. Muligvis kan du downloade det fra nettet.

Og som -bartfreak foreslår, kan du installere Windows på den også, så du ved opstart kan vælge styresystem. Har hørt, at en Mac er en af de computere, som kører Windows bedst faktisk. ;)
Avatar billede reinelt Nybegynder
27. december 2007 - 16:25 #3
http://dk.europe.creative.com/products/welcome.asp?category=213 undersøg her om
hvilke ting den kan fungerer med under krav.
Avatar billede egonspock Seniormester
27. december 2007 - 16:36 #4
Du kan jo også blot bruge iTunes og så blot overføre filer ved at trække og slippe dem fra iTunes over på din Creative-ting. iTunes er et meget bedre program på Mac end (jeg har hørt rygter om) på Windows.
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 16:42 #5
egonspock>> Jeg har selv en creative mp3-afspiller som ikke fungerer sammen med iTunes, men jeg skal ikke kunne sige, om andre creative-produkter kan.
Avatar billede egonspock Seniormester
27. december 2007 - 17:35 #6
hmm, jeg ved af egen erfaring at Zen Stone virker glimrende med iTunes på den måde jeg har har beskrevet.(den kommer frem på skrivebordet som et drev og der kan man blot overføre filer til ved at trække og slippe dem fra iTunes.) Men det er muligt at du skal konvertere dem til MP3 først. Men det kan iTunes jo også nemt.
Avatar billede w13 Novice
27. december 2007 - 17:57 #7
Nå ja, okay. Min afspiller er også lidt ældre, tror jeg. En 20GB Zen Touch.