Avatar billede papadakis Nybegynder
27. december 2007 - 18:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Device til at overføre data fra en harddisk ?

Hey, mine forældres computer er netop brændt, en gammel spand som trængte til at blive udskiftet, men problemet er at de havde både private og firmaregnskaber samt diverse andre ting som helst ikke må gå tabt. Jeg har pillet harddisken ud af den, og tænkte at der da må finde et eller device der gør så jeg kan få overført dataen. Nogen der ved hvad sådan en hedder og hvor den kan skaffes ?
Avatar billede papadakis Nybegynder
27. december 2007 - 18:05 #1
PS. hvorfor kan jeg ikke oprette spørgsmål under "Hardware: Andre" ? nå, men den kommer nu..
Avatar billede a1a1 Novice
27. december 2007 - 18:32 #2
du kan nok bare nøjes med at sætte den i den nye computer, eller evt. købe en harddisk kasse (samme som en ekstern hd, bare hvor du selv sætter disk i)
27. december 2007 - 18:34 #3
Det letteste er at koble den til usb med en fyr som denne:
http://www.prishammeren.dk/shop/default.asp?ProductID=100420
Avatar billede papadakis Nybegynder
27. december 2007 - 19:04 #4
Hmm, hvis jeg køber sådan en USB to IDE adaptor, skal jeg så også sætte noget inde på computeren på slave ligesom med harddisken ?  I så fald, hvor gør jeg dette ?
27. december 2007 - 19:11 #5
Nej, tilslut til USB, og disken er klar til brug.
Avatar billede papadakis Nybegynder
27. december 2007 - 19:21 #6
okay, takker :) vil du have point ?
27. december 2007 - 22:06 #7
OK!