Avatar billede cookey118 Nybegynder
27. december 2007 - 22:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forsvunden båndbredde

Jeg bor i en opgang hvor vi er fem der deler en 8Mbit opkobling. Signalet kommer ind gennem et modem og ind i nogle bokse der fordeler signalet. Desværre forsvinder ca 6Mbit i de der bokse og da jeg ikke kender noget til hvad disse bokse hedder, har jeg lavet en skitse samt taget nogle billeder.

Mit spørgsmål er så:
Hvordan kan jeg få billederne ud på nettet så at i kan se dem?

Med venlig hilsen og på forhånd tak

;)
Avatar billede patrion Nybegynder
27. december 2007 - 23:00 #1
Hej
Du har et modem skillfilter og en router.Muligvis også en swits.
Men 6 mb forsvinder ikke.Du får dem ikke fra din udbyder.
Denne må du kontakte og fejlmelde din linje.
Hvis du har dårlig forbindelse og stik mm.
vil du blive smidt af linjen ,hvorefter der går et par minuter og så er du på igen.
Men du vil stadig have de 8 mb.Men ustabilt.
Mv
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2007 - 01:40 #2
angående dine billeder, så kan du uploade dem her http://imageshack.dk/
Avatar billede cookey118 Nybegynder
28. december 2007 - 13:17 #3
patrion: Hej igen, og tak for dit svar. Jeg er dog ikke helt sikker på at dit svar er fyldestgørende. Jeg har nemlig testen forbindelsen fra modemet af, og her viser den 8Mbit. Jeg har lavet en skitse af min forbindelse, men er ikke sikker på at jeg har navngivet de forskellige ting rigtigt. Jeg håber at du måske ville kigge på min skitse og fortælle mig om tingene er navngivet rigtigt.

Med venlig hilsen og på forhånd tak

;)

Skitse:  http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/nJD41902.jpg

Billeder: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/ucP41753.jpg
Avatar billede patrion Nybegynder
28. december 2007 - 22:01 #4
Hej
Det var ikke tænkt som et svar,bare en kommentar.
Jeg kan ikke rigtig se hvorfor du skal bruge så meget grej til 5 pcer.
Kan ikke hjælpe dig ud fra disse fotos.beklager.
En anden kan tage over.
Held og lykke.
Mv
Avatar billede gurly Praktikant
29. december 2007 - 00:47 #5
jeg er her også kun for at kommentere c",)
syntes også det ser lidt overvældende ud.
hvem har opsat anlægget ? de må vide noget om det
kunne det tænkes at der et sted i boksene var lagt en begrænsning sådan at en bruger ikke kan downloade uhæmmet, så der er fri båndbredde til rådighed for de andre 4
har du retten til at rode med det ? eller ligger den hos ejendoms bestyrelsen ?
Avatar billede cookey118 Nybegynder
29. december 2007 - 11:01 #6
Ja jeg syntes også at det ser overvældende ud. Jeg er nyindflyttet i en opgang med 20 hustande. Vi er dog kun fem der i øjeblikket bruger nettet. Alle andre har fået deres egen internet opkobling og derfor står dette komplekse monster nede i kælderen. Jeg kontaktede bestyrelsen da jeg fandt ud af hvor lidt båndbredde der var til rådighed (lidt mindre en 2Mbit ca. 1,6Mbit) De betaler dog for en 8Mbit forbindelse men har givet mig lov til at undersøge sagen. (tager jeg forbindelsen fra telefonboksen kan jeg bekræfte at det er en 8Mbit forbindelse)
Dem der satte det op, er selvfølgelig gået neden om og hjem, og prisen for at få det sat op er ca. kr. 8-10.000.
Jeg tænkte derfor at der var penge at sparer hvis jeg kunne undersøge hvilken af disse bokse der slugte båndbredden. Jeg er bare lidt usikker med at pille i noget jeg ikke ved hvad er.
Det skal også siges at hvis en af os streamer YouTube så er der intet tilovers til os andre.

Tror i at der er nogen på 'eksperten.dk' der kan hjælpe?

Mv og endnu engang pftak

;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2007 - 11:16 #7
Umiddelbart vil jeg foreslå et lille eksperiment: lån en almindelig hjemme-switch (ikke hub), på 100 MBit, fx 8 ports, og sæt op mellem modem, og jeres netledninger.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2007 - 11:17 #8
Og pil de ledninger ud, der ikke bruges til noget.
29. december 2007 - 11:53 #9
Fin skitse iøvrigt...

Som de andre hentyder til så brug en bærbar med LAN og ta' 'signalet' tidligt i kæden og se hvor den 'hopper' af...

Hvilket program bruger du til at måle med ?

http://www.speedtest.net/
http://hastighedstest.tdc.dk/
Avatar billede cookey118 Nybegynder
04. januar 2008 - 18:23 #10
Erik Jacobsen -> jeg har nu mere lyst til at forsøge Karise Larry's forsøg, selvom jeg tror at jeg har en hjemme-switch liggende...

Karise Larry -> Jeg har haft lyst til at gøre som du skriver længe! Men jeg har tøvet for jeg ved jo ikke om det bare er at sætte stikket i igen for at få internettet til at køre. 1,6Mbit er trods alt bedre en 0Mbit. Tror du at det bliver noget problem? Nårh ja, så bruger jeg forøvrigt TDC's hastighedstest.

Jeg har her tilsidst et link til en forenklet skitse:

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/SCT66875.jpg

Jeg har mærket elementerne med bogstaver og jeg håber at i vil hjæpe mig med at fortælle hvad der er hvad. Jeg tror (og jeg kan ikke understrege 'tror' nok) at det hænger sammen således:

A: Modem
B: HUB???
C: Skillefilter???
D: Switch???
E: Switch???
F: Switch???

Håber at en eller anden kan hjælpe mig med at få dette på det rene.

For lige at komplicere tingende lidt mere, har jeg fornylig fundet ud af at der også er I.P. telefoni i opgangen... Dette er nok mere tydeligt på denne nye skitse.

På forhånd tak
Avatar billede cookey118 Nybegynder
06. januar 2008 - 17:14 #11
Jeg stopper her... Jeg tror at der er gået for meget snak i den og starter et nyt spørgsmål. Denne gang mere konkret...
06. januar 2008 - 20:43 #12
(Var selv næsten ved at glemme denne...)

Mon D,E,F er noget med IP telefoni at gøre ?
Avatar billede cookey118 Nybegynder
19. august 2010 - 11:04 #13
Tak
19. august 2010 - 19:34 #14