Avatar billede kedden Praktikant
30. december 2007 - 11:09 Der er 7 kommentarer

Store filer over N-standard wlan

Hej

Jeg oplever MEGET svingende hastigheder på mit wlan særligt ved kopiering af store filer ( > 50mb ).
Kopieringen foregår fra en kabeltilsluttet stationær over en D-Link DIR-635 router til en trådløst tilsluttet pc ( Belkin N1 pcikort ).
winxp sp2 på begge maskiner.

for en 75 mb fil starter windows med at estimere 25s hvilket så 3/4 af vejen ændrer sig til 10min!!!

Hastigheden aftager altså på en eller anden måde...

Nogen ideer?
Avatar billede kedden Praktikant
30. december 2007 - 13:10 #1
har nu efterhånden fundet ud af at der bare er pisse-ringe forbindelse det meste af tiden.
Der er ca 20 andre wlans i nærheden - selvom jeg prøver at finde en anden frekvens end dem kører det meget ustabilt. Når jeg sætter routeren til selv at finde en passende channel vil den bruge 13 - men så ka det trådløse netkort slet ik connecte??

Ka det passe at den slags problemer her er særligt udtalt når man prøver at køre n-standard??
Avatar billede smartebenny Nybegynder
31. december 2007 - 02:34 #2
Det kan väre at kortet ikke kan auto selecte kanaler.

Pröv at log ind på routeren og slå auto channel select fra.
Avatar billede kedden Praktikant
01. januar 2008 - 19:46 #3
Jeg har prøvet manuelt at sætte routeren til ch 13 og netkortet kan godt se netværket og at det kører på ch 13 men det ka bare ikk connecte til netværket...
Avatar billede smartebenny Nybegynder
02. januar 2008 - 07:49 #4
Hvis du kan se netværker, men ikke logge på, er det normalt kortet der skal justeres ved.
Vil foreslå du findes seneste driver til kortet samt sætter routeren til kan 1, 6 eller 11. Ikke 13.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
09. januar 2008 - 00:34 #5
Hej Kedden,
er der sket noget efter du har opdateret driver mv. ?
Avatar billede kedden Praktikant
09. januar 2008 - 09:35 #6
Kørte stadig alt for svingende har de nyeste drivers på men det hjalp nada.
Er skiftet over til kabelforbindelse og så bytter jeg det netkort - for jeg gider ikk bruge mere tid på det ****.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
09. januar 2008 - 14:16 #7
Hvis du vil køre N, skal du køre i Auto channel select.
Glemte jeg at skrive sidst. sorry.