Avatar billede maijen Nybegynder
02. januar 2008 - 17:58 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Instalering af XP igen ?

Hej.
Jeg har en bærbar som jeg har glemt logon koden til... Har prøvet forskeligt der dog ikke er lykkes for mig...
Jeg vil så høre om det er muligt at slette XP Pro som den kører med nu og instalere min diskette med XP på maskinen og hvordan jeg gør det...
Avatar billede reinelt Nybegynder
02. januar 2008 - 18:10 #1
http://www.helgec.dk/xp-install.html måske ikke helt dækkende for dit spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 18:16 #2
Eller www.helgec.dk/password.html for at slette dit password
Avatar billede oskar Nybegynder
02. januar 2008 - 20:14 #4
Der er absolut ingen grund til at geninstallere Windows. PÅ http://www.loginrecovery.com/ kan du hente en diskette hvormed du kan ændre dit password til noget du kan huske.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 20:24 #5
Korrekt, en god ting kan ikke siges for tit "02/01-2008 18:16:03"
Avatar billede oskar Nybegynder
02. januar 2008 - 20:42 #6
Ups Helge, jeg havde ikke gennemlæst hele dit link, men kun set at det handlede om at genoplive administrators password fra en bruger der allerede er logget ind. Måske skulle du af hensyn til os der ikke altid læser alt igennem (langsomlæsere) lave en kort oversigt over hvad din side indeholde af emner.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 21:24 #7
Avatar billede oskar Nybegynder
02. januar 2008 - 21:55 #8
Det var nu mere i toppen af den enkelte side, som fx her:
Denne side indeholder:
1. Genopret administrators password mens du er logget på
2. Genopret password på en pc du ikke kan logge på
3. Genopret BIOS/CMOS password

PS Og så håber jeg i øvrigt maijen får løst sit problem.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2008 - 10:23 #9
"oskar" Udmærket ide, jeg kigger på det
Avatar billede maijen Nybegynder
03. januar 2008 - 11:21 #10
Hej igen.;-)
Jeg har lige haft tid til at kikke de link ud I har lagt og umiddelbart ser det ud som om jeg kan finde ud af det...
Vender tilbage senere idag...
til da, tusind tak...
Mai. ;-)
Avatar billede maijen Nybegynder
03. januar 2008 - 13:57 #11
HJÆLP...
Jeg får en besked om at en A..?? fil er beskadiget... Hvad betyder det...
Avatar billede maijen Nybegynder
03. januar 2008 - 14:07 #12
Flere filer er åbenbart beskadiget på min XP-cd... Er den helt ubrugelig ?
Avatar billede oskar Nybegynder
03. januar 2008 - 14:20 #13
En beskadiget fil er aldrig rar, uanset om det er en a, b eller c-fil.
Start med at kore en chkdsk. http://www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede maijen Nybegynder
07. januar 2008 - 12:07 #14
Jeg prøver i eftermiddag... ;-) (mandag)
Avatar billede maijen Nybegynder
07. januar 2008 - 14:19 #15
Hej...
Hvor længe er den om at insta. XP igen ca: tid ???
Avatar billede maijen Nybegynder
07. januar 2008 - 14:27 #16
HJÆLP, HJÆLP, Hej...
Nu har jeg fået min anden cd med XP hjem, men det er ligesom om at den går istå... Den kommer til IEEE 1394 Bus OHCI Compliant-portdriver og så er det ligesom om at den fryser Begge cd er lovlige så hvad sker, der intet andet er sat til pc'en.
hjælp, hjælp, hjælp...
Avatar billede maijen Nybegynder
07. januar 2008 - 15:19 #17
Kan det tænkes at der mangler driver til bundkort og div. For nu fortæller den mig at den ikke kan insta. XP, da den ikke kan finde harddisken ???
Jeg åbner et nyt spørgsmål, Kan I, helqec og oskar dele de point ? hvordan er det så lige jeg gør det ?
Nu håber jeg ikke at I bliver trætte over mine måske naive spørgsmål og uvidenhed, omkring indholdet i en pc' og andet hardware, så I opgiver mig helt... For I er absolut en stor hjælp, jeg personligt ville være lost, I kan absolut ikke undværes...
;-)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2008 - 19:37 #18
:o)
Avatar billede oskar Nybegynder
19. januar 2008 - 23:26 #19
:)
Avatar billede maijen Nybegynder
22. januar 2008 - 11:06 #20
Undskyld tiden jeg ligger syg...
Sikke et vejr idag, kan I alle have en god dag.
Tak for al hjælpen...
;)
Mai.