Avatar billede dytti Novice
05. januar 2008 - 10:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spærre trådløs

Min kammerat som har trådløst internet, har nogen gange på fornemmelsen at andre i nabolaget er koblet på hans forbindelse.

Findes der en måde at spærre for andre udefra?

Jeg aner absolut intet om trådløst, så jeg ved ikke hvilken oplysninger i skal bruge for at kunne svare.
Avatar billede peet-49 Novice
05. januar 2008 - 10:39 #1
Man sætter kode på.
Avatar billede dytti Novice
05. januar 2008 - 11:34 #2
Jeg er stor tilhænger af korte præcise svar - Meen :-)
Hvor sætter man den kode??

Har jeg ret hvis jeg tror at det er på http://192.168.1.1 ???
Avatar billede obs Novice
05. januar 2008 - 18:49 #3
Der er forskellige slags spærringer.

Man kan kryptere selve den trådløse forbindelse, så man skal bruge et password for at kunne bruge den (WEP eller WPA kryptering). Man kan også sætte MAC filter op i routeren, så kun PC'ere med den rigtige MAC adresse har adgang til at bruge nettet. Derudover skal man selvfølgelig også huske at ændre adgangs-passwordet til routeren.

IP-adressen til at logge på routeren vil ganske rigtigt i mange tilfælde være 192.168.1.1. Hvis ikke, kan du gå ud i en DOS-prompt og skrive:

C:\> ipconfig /all

Derefter skal du se hvilken adresse der står som Standardgateway.

Hvis du skriver lidt flere oplysninger om hvilken router din kammerat bruger, kan vi måske give nogle mere specifikke svar :-) Skriv også gerne hvilken Internetudbyder han bruger og hvilket udstyr han har derfra.
Avatar billede dytti Novice
13. juni 2008 - 07:49 #4
lukket
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2008 - 22:36 #5
ændre ssid (det navn routeren sender ud)
kør med skjult ssid
kør med mac kryptering dvs kun de pc´r hvis mac numre der ligger i routeren kan kommer på

samt kør med en sikret linie som allerede er nævnt wep eller wpa