Avatar billede unkn0wn Nybegynder
09. januar 2008 - 23:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Standby-funktionen virker ikke mere på mit Vista

Hej

Jeg har købt ny bærbar pc for 4 uger siden. Der er Vista Home på som var helt nyt for mig, og jeg troede ikke at det at det var særligt godt, efter den dårlige omtale det har fået.
Men det er en helt del bedre end XP, på nogle punkter.

Jeg har brugt Standby-funktionen meget i de sidste 2 uger (Jeg lukkede den selvfølgelig ned når jeg skulle sove), og nu kan den så ikke gå i standby mere.
Jeg ved virkelig ikke hvad problemet kan være, så nu må jeg spørge her inde.

!Vigtig info! Den forbereder standby, går i sort, men derefter åbner igen og viser login. Selv når jeg tidsindstiller den, gider den ikke gå i standby.

Jeg har brug for den Standby-funktion, da jeg ikke kan holde ud at skulle åbne den igen fra Dvale.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. januar 2008 - 23:35 #1
Der plejer at være en genvejstast til at aktivere standby på bærbare. På min er det feks Fn + F4. Er der en tast med en måne eller et lignende symbol på? Virker den tast?

Hvis du har sådan en tast og den ikke virker, så er det formentlig en power management driver som af uransagelige årsager ikke længere indlæses af Vista. Prøv at finde den på producentens website og geninstallere den.

Det er svært at være mere specifik når du ikke fortæller hvilken bærbar det er...
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
10. januar 2008 - 00:35 #2
På min bærbar er der en Fn knap, men Fn+F4 er en genvej til Lysformindskelse.
Min bærbar er opbygget fra Zepto, Design modellen.

(Jeg venter lige til i morgen med at teste det med den power management driver. Tak for det gode råd.)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. januar 2008 - 11:57 #3
Som regel skyldes problemet i både XP & Vista et stykke hardware som ikke vil lade computeren gå i standby. Især Logitech Setpoint er ret irriterende på det punkt.
Check under Enhedshåndteringen ved de hardwarekomponenter der har et faneblad der hedder "Strømstyring": "Tillad at computeren slukker denne enhed for at spare strøm". Hvis den er gråmarkeret ved en enhed, har du højst sansynligt lokaliseret fejlen.

Et andet problem kan være et stykke software som vågner når du "slumrer" computeren. Hvad har du til at køre i baggrunden?
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
17. januar 2008 - 16:54 #4
Jeg har egentlig ikke noget til at køre i baggrunden, og jeg kan slet ikke finde nogle fejl overhovedet. Det kunne godt være noget med Logitech Setpoint, da jeg bruger det, men jeg har kunne gå i standby tidligere, uden nogen problemer, så jeg ved ikke helt hvad der er i vejen.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
30. marts 2008 - 15:55 #5
Det er sikkert noget galt med den strømstyringsmodel du bruger. Bruger du Høj ydeevne?? Skift indstillinger for model > skift advanceret strømstyringsindstillinger, find Multimedieinstillinger > under deling af medier - Sæt den Computeren skal gå i slumretilstand... Det virkede for mig.

/Blueyed1