Avatar billede naestved Nybegynder
10. januar 2008 - 17:03 Der er 6 kommentarer

Hjælp til Lenovo T61

Hej.

Jeg har lige købt en sådan maskine og er rigtig glad for den - men der et program der driller mig.

Den har fingeraftryks aflæser og den vil jeg meget gerne have deaktiveret. Den spørger konstant efter en kode til brugeren - og jeg ønsker ikke at benytte den.

Er der dog ikke en der kan hjælpe at slå det fra???

TAK
Avatar billede lordmessiah Nybegynder
10. januar 2008 - 17:18 #1
Jeg mener, at den ligger som software
Avatar billede naestved Nybegynder
10. januar 2008 - 17:46 #2
jeg kan simpelthen ikkr finde det noget sted.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. januar 2008 - 21:43 #3
Har du kikket i bios. Nogle gange sker styringen via bios således at dette sikringslag sker før OS laget
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. januar 2008 - 02:03 #4
jeg prøvede at få min til at virke (på en Lenovo 3000 V100) men jeg kunne ikke få den til at virke (jeg kunne ikke lave tre ens aflæsninger med min pegefinger).
jeg fjernede 2-3 programmer inde i tilføj og fjern programmer (som havde med fingeraftrykslæseren og password manager at gøre, kan ikke lige huske præcis hvad det var) og måtte vist også fjerne et par linjer i listen af programmer der starter op med computeren. Jeg gjorde det helt i starten, og tænkte at hvis jeg kom til at fjerne for meget så kunne jeg bare køre en recovery. Jeg tror faktisk de endte med at jeg fjernede alt det der smarte security- og passwordmanagement som der er præinstalleret.
Avatar billede komputerdk Mester
11. januar 2008 - 23:20 #5
det er lenovos belastende sikkerhedsprogram der gør det (du kan gemme koder krypteret via fingeraftryk eller et "master" password....)

du kan også disable funktionen i bios - eller afinstallere det i fjern programmer..

har en T61 og har haft en t60 og det virker fint.. dog kan man ikke bruge samme fingreaftryk til en profil på et domæne og en lokal :(

tricket er at man sætter fingeren , så leddet er i midten af læseren, og trækker fingren LANGSOMT tilbage imens løfter håndryggen opad..og så skal aflæseren af og til lige tørres med en klud..
Avatar billede naestved Nybegynder
06. marts 2012 - 20:36 #6
den der sender et svar får mine point