Avatar billede jan Novice
10. januar 2008 - 19:58 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

ikke plads til argumenter

Til optælling af arbejdstimer på helligdage har jeg lavet følgende

=HVIS($Q$43:$Q$415="1.Juledag";SUM.HVIS($Q$43:$Q$415;"1.Juledag";$J$43:$J$415);HVIS($Q$43:$Q$415="2.Juledag";SUM.HVIS($Q$43:$Q$415;"2.juledag";$J$43:$J$415) osv.

Det fungerer udemærket, men på når jeg når til Kristi luftfart er der ikke plads til flere argumenter.

Hvad skal jeg gøre for at få plads til alle helligdagene.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2008 - 20:09 #1
Mon det er samme problem som her?
http://www.eksperten.dk/spm/813800
Avatar billede jan Novice
10. januar 2008 - 20:20 #2
Ja det er det samme problem, men sætter jeg "&" som det diskuteres i http://www.eksperten.dk/spm/813800 fungerer det som om jeg adderer. På ikke helligdage står der nu FALSK FALSK og på helligdage # VÆRDI.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2008 - 20:23 #3
Som erikjuul så rigtig skriver i nævnte tråd:
"Det kan give nogle udfordringer at få det formuleret korrekt."

Jeg har desværre ikke noget bud, måske en mere Excel-kyndig kommer forbi.  :-)
Avatar billede excelent Ekspert
10. januar 2008 - 21:20 #4
Jeg anbefaler at du start med at definer de 2 områder du arbejder med det er langt letteremen dog ikke nødvendig :
Jeg har kaldt dem kolQ og kolJ
Udskift ##.Juledag med aktuel SH.dag i formel

=SUMPRODUKT((kolQ={"1.Juledag";"2.Juledag";"3.Juledag";"4.Juledag";"5.Juledag";"6.Juledag";"7.Juledag";"8.Juledag";"9.Juledag";"10.Juledag";"11.Juledag"})*(kolJ))
Avatar billede excelent Ekspert
10. januar 2008 - 21:21 #5
Har kortet formlen lidt ned af hensyn til overskueligheden :

=SUMPRODUKT((kolQ={"1.Juledag";"2.Juledag";"3.Juledag";"4.Juledag";"5.Juledag";"6.Juledag";"7.Juledag";"8.Juledag";"9.Juledag"})*(kolJ))
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. januar 2008 - 22:38 #7
...men så blev han sgu sparket ud.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. januar 2008 - 22:40 #8
Jeg skal love for at coadmins arbejder hurtigt i aften *SS*
Avatar billede snowball Novice
10. januar 2008 - 22:41 #9
Brugeren "javertus" er blevet deaktiveret og alle hans indlæg er blevet fjernet.

Det er desværre en gammel kending som jævnligt titter frem med sine meget useriøse kommentarer.

Snowball / Admin
Avatar billede jan Novice
11. januar 2008 - 17:47 #10
så er der point til excelent. Det fungerer efter hensigten.Men hvorfor er der (( men ))) i udsagnet.
Avatar billede excelent Ekspert
11. januar 2008 - 17:53 #11
forstår ikke hvad du mener med : "Men hvorfor er der (( men ))) i udsagnet."
Avatar billede excelent Ekspert
14. januar 2008 - 19:58 #12
husk lige at lukke