Avatar billede srn1 Nybegynder
11. januar 2008 - 02:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

C:\windows\system32\config\system

Hej alle

Jeg får denne fejlmeddelse når jeg prøver at starte min stationære pc op:

"Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler :
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Du kan forsøge at reparere denne fil ved at starte Windows installationen vewd hjælp af installationsprogrammets cd-rom.
Vælg "R" i det første skærmbillede for at reparere."

Jeg har forstået hvad problemet går ud på og har også fundet nogle gode svar både her og på microsofts hjemmeside.

MEN mit problem består i, at jeg ikke kan komme hen til den menu hvor man skal vælge "R". Jeg får simpelthen før nævnte fejlmeddelse inden Cd-rom drevet når at få booted op. Jeg kan ikke engang komme så vidt at jeg kan trykke F8 og vælge hvilken tilstand jeg vil starte i.

Jeg har valgt at den skal boote fra cd-rom drev først i min BIOS.

På forhånd mange mange tak for svar

Med venlig hilsen

Søren
Avatar billede a1a1 Novice
11. januar 2008 - 03:01 #1
har du prøvet at trykke f6 under opstatt (så kan du vælge start i "safe mode")
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. januar 2008 - 04:58 #2
hvis du får den fejl før den booter op på Cd så lyder der som om den slet ikke er sat til at benytte cd som boot-device. det er jo først når den kommer til harddisken som boot device at den begynder at kigge på harddisken.
Prøv evt at fjerne harddisken som bootdevice (sådan at der kun er CDrom tilbage som mulighed). hvis du så får en fejl om at der ikke er noget boot device, så må der være noget galt med din cd eller med cd-læseren. anderledes kan jeg ikke lige se det
Avatar billede Jensen DK Novice
11. januar 2008 - 07:49 #3
Er der Asus bundkort i skal du trykke esc under opstart og der vælge CD rom drev,
siemens skal der trygges F12 ellers F8 stil boot rækkefølgen og slut med F10 og J.
Avatar billede srn1 Nybegynder
11. januar 2008 - 11:29 #4
a1: Kan man ikke

mrmox2: Drevet virker fint, og den kommer også så langt at den spørger om den skal boote fra Cd-rom drevet. Så skal man trykke på en tast for at acceptere, og når man gør det så kommer fejlmeddelsen igen! Harddisken er fjernet som boot device.

Silbidor: Ingen af delene
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. januar 2008 - 12:17 #5
det virker godt nok underligt, det har jeg simpelthen ikke oplevet før tror jeg. desværre, jeg har ikke lige noget godt forslag, men tænker lidt videre over det.
Avatar billede srn1 Nybegynder
11. januar 2008 - 13:34 #6
Ok. Tak indtil videre :-)
Jeg håber stadig at enten du eller andre kan finde en måde at hjælpe på.
Avatar billede hcma Novice
11. januar 2008 - 17:41 #7
dette her skulle hjælpe:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19
Avatar billede srn1 Nybegynder
11. januar 2008 - 21:02 #8
hcma : Jeg kan ikke engang komme så vidt at jeg boote op fra cd. Den begynder at boote ja... men så kommer før nævnte fejl meddelse igen og afbryder det hele!
Avatar billede hcma Novice
11. januar 2008 - 22:30 #9
hvis du ikke kan boote på cd'en er jeg lost :o((
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2008 - 22:51 #10
Det er vel så enkelt, at hvis den virkelig booter fra harddisken, så skulle ovenstående fejlmeddelelse slet ikke kunne fremkomme.
Avatar billede hcma Novice
11. januar 2008 - 23:25 #11
fejlmeldingen kommer hvis filen er beskadiget, og så kan der netop IKKE bootes på hd'en  :o)

srn1 >>  har du prøvet at deaktivere alle diske i bios, så der kun er cd-rom aktivt ??
Avatar billede srn1 Nybegynder
11. januar 2008 - 23:41 #12
Jeg tror jeg har gjort det. Den er ihvertfald sat til ikke at boote fra hd. Men hvordan deaktiverer jeg hd?
Avatar billede srn1 Nybegynder
12. januar 2008 - 01:31 #13
Så er problemet løst :-) Jeg slog min hd fra i BIOS og så kørte jeg udfra en artikel på microsofts hjemmeside. Mange tak for alle jeres gode svar!!

/Søren
Avatar billede hcma Novice
12. januar 2008 - 09:25 #14
srn1  >>  var det denne artikel du benyttede  http://support.microsoft.com/kb/307545/da  ??
(den står nemlig opført i min vejledning)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 12:15 #15
>Det er vel så enkelt, at hvis den virkelig booter fra harddisken
Der skulle selvfølgelig have stået:
>Det er vel så enkelt, at hvis den virkelig booter fra cd drevet...
Avatar billede hcma Novice
12. januar 2008 - 12:22 #16
:o))
Avatar billede srn1 Nybegynder
22. januar 2008 - 14:40 #17
hcma: Ja det er den :-)