Avatar billede the-lion Nybegynder
11. januar 2008 - 09:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL sætning fra ASP script

Hej

Jeg har lige et lille spørgsmål. Når jeg kører min koden som skal ændre nogle datai en database, får jeg ved en response.write denne sætning:

UPDATE Varer SET Varenr='Test', Butikspris='', VejlendeIndkoebsPris='', Beskriv='Test bly', VareNr2AfSaet='', Kategori1='Bly', Kategori2='', Kategori3='', FragtLengde=0, VarensEgenVaegtGram='', Fabrikat='', Pris=10, Beskriv100='Test bly', OpretDato='', VareNr1AfSaet='', Tilbud='', SidsteScanningsDag='', VejledendeUdsalgspris='', MaengdeRabatType='', Maal='', Leverandoer='', Er_Varen_Kun_Lokal=2, Indhold='', LagerAntal=10, VaegtGram=25, LagerTid=1, Kolli=0 WHERE Varenr='Test'

Men hvis jeg ber den om bare at udfører dette får jeg en fejl der henviser til at der er noget galt i denne, men jeg kan ikke helt se hvad der skulle være forkert?

Alle felter i databasen undtaget varenr er sat til at acceptere tomme værdier?
Avatar billede w13 Novice
11. januar 2008 - 10:44 #1
Kan du ikke lige poste fejlmeddelelsen, så vi har lidt større chance for at lokere fejlen? :)

Husk på, at fejlmeddelelser er din ven! =)
Avatar billede fennec Nybegynder
11. januar 2008 - 12:12 #2
Nemlig en fejlmeddelse ville hjælpe :o)

Skulle jeg gætte så er det f.eks VejledendeUdsalgspris='' der driller. Det kan godt være databasen godtager tomme værdier, men der er forskeld på '' og NULL. Mit bud er at den skal være VejledendeUdsalgspris=NULL. Det gælder desuden alle tal felter som skal være tomme.
Avatar billede fennec Nybegynder
11. januar 2008 - 12:13 #3
Det gælder også dato felter, så OpretDato='' skal sikker også være NULL istedet.
Avatar billede the-lion Nybegynder
12. januar 2008 - 23:40 #4
fennec :-)
Det er bare super det der, ja jeg skulle bare have dem alle til en NULL værdi, så nu kører det bare :-)
Mange tak
Afgiv et svar...

Lion
Avatar billede fennec Nybegynder
14. januar 2008 - 09:38 #5
.o) <-- One Eyed Jack