Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
12. januar 2008 - 08:49 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

XP accepterer ikke adgangskode ved installation!

Nyformateret PC beder under sidste del af installationen af XP
Proff. sp2 om administrator-adgangskode. Uanset om jeg undlader
kode eller skriver en, kommer følgende besked:

Systemet kan ikke logge dig på, på grund af følgende fejl: Enten
findes det angivne *domæne*! ikke, eller også kunne der ikke
oprettes forbindelse til det. Prøv igen, eller kontakt
systemadministrator.

Det er jo en helt ny og ren installation, hvor der ikke er
angivet koder på noget tidspunkt.

Har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og skrive ctrl.+alt+delete 2 gange, men får samme besked.

Hvad gør jeg?

200 point for en løsning.

/Susanne
Avatar billede peet-49 Novice
12. januar 2008 - 09:01 #1
Slet partitionen under install (L) og installer igen, jeg havde samme problem i går aftes, en ny formatering løste problemet. Det er den samme xp-skive, som blev brugt sidste gang??
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
12. januar 2008 - 09:15 #2
Nej, det er ikke samme skive, da det er en brugt PC, jeg har købt og derfor bruger en geninstallations-cd (ny).
Hvordan sletter jeg partitionen under install (L) - hvor ligger den funktion?
Avatar billede hcma Novice
12. januar 2008 - 09:31 #3
boot på din CD -> http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4  og læg mærke til punkt 5  :o)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 09:44 #4
Fjern alt skidtet med KILLDISK
www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
12. januar 2008 - 10:00 #5
Ok - tak hcma - Jeg prøver dit råd først, og vender tilbage.
Avatar billede hcma Novice
12. januar 2008 - 11:15 #6
du kan akkurat lige så godt først som sidst følge helgec's råd, da du så er sikker på at hele harddisken bliver slettet/nulstillet  ;o)
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2008 - 13:18 #7
Jeg siger også Killdisk, det gør underværker. ;-)
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
12. januar 2008 - 13:54 #8
Nu er jeg godt nok i gang med formatering og nyinstallation - for sidste gang. Virker det stadig ikke, så bliver det killdisk ... Vender tilbage.
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
12. januar 2008 - 18:03 #9
Gik desværre heller ikke denne gang!(manglende .bat-filer) Går så i gang med Helges vejledning til Killdisk. Vil downloade programmet cdburner for at lave et image (har ellers Nero, som jeg helst vil bruge), men det kræver installation af NETFramework - hvilke "konsekvenser" har det generelt? Jeg er tidligere blevet frarådet at installere NETFramework.
Brænder så i stedet killdisk-Iso-filen til et image med Nero, men det vil pc'en ikke acceptere!(der sker ikke noget - sort skærm).
Er nu heller ikke helt tryk ved killdisk, da jeg gentagne gange har været nødt til at slukke computeren for at komme videre, og vil nødigt risikere at ødelægge harddisken.
Kunne godt tænke mig først at kopiere xp fra CD til harddisk - og installere derfra - som et allersidste forsøg. Men hvad skriver jeg i bootdiskettens "prompt" for at eksekvere det?
Avatar billede peet-49 Novice
12. januar 2008 - 18:13 #10
Kunne tyde på en dårlig ramblok.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 18:17 #11
Har du valgt "Burn as image" i Nero ?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 18:18 #12
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
13. januar 2008 - 15:15 #13
Efter mange overvejelser mht. killdisk, da det er en andens computer, jeg roder med, valgte jeg at kopiere den originale og indpakkede xp-geninstallations-cd, som alt andet lige jo burde virke. Det gav bonus! Alt kører perfekt nu.
Jeg vil alligevel gerne give jer points for hurtige og gode råd, som jeg har i mente til en anden gang. Men hvordan fordeler jeg dem lige?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2008 - 15:20 #14
Jeg hopper over
Avatar billede fromsej Praktikant
13. januar 2008 - 15:40 #15
Samme her. :-)
Avatar billede hcma Novice
13. januar 2008 - 15:56 #16
samme her
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
13. januar 2008 - 16:04 #17
I er godt nok beskedne ... Selvom det ikke lige var jeres råd, der løste mit problem, har jeg haft stor glæde af jeres svar både her og i nyhedsgrupperne (+ webpage), selvom det ikke har været synligt.

Mange tak for jeres hurtige svar og velvillighed :o)
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
16. januar 2008 - 18:59 #18
Skal tråden lukkes - og hvordan gør jeg?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2008 - 17:52 #19
Ja tak. ;-)
Læg et svar selv, og accepter dit eget svar, så er tråden markeret som afsluttet.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2008 - 17:55 #20
Hov, mit skulle ikke have været et svar, afvis det venligst.
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
17. januar 2008 - 18:21 #21
Spørgsmålet lukket - og tak for jeres hjælp :o)
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
17. januar 2008 - 18:25 #22
Synes ikke lige det virker - prøver en gang mere ...
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2008 - 22:17 #23
Du skal huske at markere dit navn i boksen, inden du klikker på Accepter.
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
18. januar 2008 - 16:50 #24
Tak - så skulle den gerne være der om et øjeblik :o)