Avatar billede qufel Nybegynder
12. januar 2008 - 15:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af tv og computer til anlæg?

Jeg vil gerne have tilsluttet mit tv til mit anlæg så jeg kan benytte anlæget når jeg ser almindelige tv kanaler og ikke kun når jeg afspiller DVD'er.
På samme måde har jeg et problem når jeg tilsætter min computer mit mit tv, så er jeg nødt til at tilslutte lyden til tv'et.

Jeg har et cambrigde - Azur 340A integrated amplifier
                    - Azur 640T - DAB-radio
                    - CAMBRIDGE 540D - DVD-afspiller
Tv'et er et Samsung  - LE32M87BD

Håber nogen kan give mig nogle hint :)
Avatar billede Frederik Nybegynder
12. januar 2008 - 17:35 #1
Hej.

Dette kabel skal gå fra din computer/tv over til dit anlæg, hvor det skal placeres i AUX-indgangen:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=177166

For at du kan få lyd fra dit tv igennem dit anlæg, skal dit tv have en audio-out udgang, hvis det ikke har det, kan du via en dvd-optager eller almindelig VHS tilslutte dette kabel:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=160531
(Det almindelige lydstik der er her, skal dog være et hun-stik, kunne bare ikke finde et på nettet, men din lokale elektronikforhandler har med sikkerhed sådan et stik.)

Til dette stik, skal du så bare tilslutte det første kabel jeg linkede til, og så er der lyd igennem.

Hvis dit TV har en AUDIO-Out udgang, behøver du kun kablet der er linket til først.

Håber du kan bruge svaret!

- Frederik
Avatar billede Frederik Nybegynder
12. januar 2008 - 17:37 #2
Ups.. Retter lige mig selv.. Du skal bruge begge kabler under alle omstændigheder. Dit TV har højst sansynligt ikke et audio-out som i en computer eller lignende, men tjek det lige. Hvis det har, forholder du dig bare til hvad jeg skrev første gang.

- Frederik
Avatar billede qufel Nybegynder
12. januar 2008 - 18:16 #3
Jeg har dete tv
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388891
Er det AUDIO-Out det?
Avatar billede thov Forsker
13. januar 2008 - 03:43 #4
TV'et har lydudgang via RCA-phono bøsninger, så du skal bare bruge et almindeligt lydkabel mellem TV og stereosystemets AUX indgang.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=199513
Avatar billede Frederik Nybegynder
13. januar 2008 - 17:21 #5
Da der også skulle være mulighed for at tilslutte computeren til anlægget, mener jeg nu, at det første forslag var bedst.

Begrundelse:
Man kan nøjes med ét kabel og ét fordelerstik, istedet for to kabler.
Jeg har i hvert fald erfaret, at kabler godt kan skabe en del rod og forvirring.
Ved at anvende forslaget fra 12/01-2008 17:35:05, så kan man have et lille stik siddende i fjernsynet, og så tilslutte det ene kabel man har, til henholdsvis computer eller tv.

- Frederik
Avatar billede qufel Nybegynder
13. januar 2008 - 19:31 #6
Tak for hjælpen :)
Avatar billede thov Forsker
14. januar 2008 - 00:14 #7
Meningen er vel at alle lydsignaler skal gennem 340A forstærkeren til højttalerne.
Forstærkeren har 5 stk. line-in indgange - du behøver kun 4:
DAB radio
DVD/CD afspiller
Computer
TV

Bortset fra computeren, hvis lydkort kræver et 3,5mm minijack, skal alle kabler være med RCA-phono hanstik.