Avatar billede ramone79 Nybegynder
13. januar 2008 - 11:25 Der er 13 kommentarer

Kan denne pc bruges

Ja jeg vil bare lige høre om der nogen som vil fraråde mig at købe denne computer http://fcomputer.dk/?show=sys_make&sysid=1494
Jeg har tænkt mig at købe mere ram til den og grafikkort når der igen er penge på kontoen.

Jeg skal bruge computeren til tekst film musik og en lille smule spil

Hvis du har et bedre forslag til en pc i prislejet omkring 2500 kr så skriv endelig
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. januar 2008 - 13:18 #1
til prisen er den helt fin, men du køber en com der allerede er ved at være forældet, men med et budget på 2500 får du nok ikke meget bedre
Avatar billede ramone79 Nybegynder
13. januar 2008 - 13:47 #2
Tak for svaret
Hvad er det ved compen der er ved at være forældet ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. januar 2008 - 13:51 #3
CPU + RAM + Intet GFX kort
Avatar billede ramone79 Nybegynder
13. januar 2008 - 14:01 #4
Igen tak for svaret.
For ligesom ha et mål med min næste comp har jeg sagt til mig selv at jeg vil ha at den kan køre Crysis (spil) som minimum når der er blevet sat et grafikkort i.
Avatar billede scavenger Nybegynder
13. januar 2008 - 17:29 #5
Hvis du ser på anbefalet system til Crysis:
Recommended:
CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent
RAM: 1.5Gb
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX10 with Windows Vista

Er dit køb nok også lige i underkanten.. I hvert fald vil jeg sige at du bør købe 2 gb ram.. 1 gb er IKKE nok, det er helt sikkert..
Avatar billede ramone79 Nybegynder
13. januar 2008 - 18:00 #6
Jeg har planer om at når computeren er købt så skal der købes 2 gb ram ekstra måneden efter http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=158886

Med hensyn til grafikkort så venter jeg nok lidt med at købe det til jeg har omkring 1000 kr at ofre på det om et par måneder. Kom gerne med forslag til hvilket jeg skal købe :o)
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. januar 2008 - 18:07 #7
med den com kommer du ikke i nærheden af at køre crysis
Avatar billede ramone79 Nybegynder
13. januar 2008 - 18:18 #8
Hvad koster en ordentlig maskine så ?
Kom med nogle bud for jeg er simpelthen fuldstændig lost

Forslag til hvad jeg bør læse inden jeg begynder at prøve på og bygge en maskine selv, vil blive modtaget med kyshånd
Avatar billede iidomainii Nybegynder
13. januar 2008 - 21:08 #9
Avatar billede mattfan Nybegynder
13. januar 2008 - 21:22 #10
En computer som skal kunne kører Crysis med meget høje grafik indstillinger (top altså), kommer sagtens op og koste 10.000. Men hvis du bare vil spille det så det er til at holde ud at se på, uden at lagge, så kan du vel godt klare det for 5-6.000.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. januar 2008 - 22:15 #11
http://topdata.dk/product.asp?product=4565&sub=260&page=1 en fin pc også til crysis, så skal du have Win Vista 700-1200kr.

Som Mattfan er inde på, er der stort set ikke en com på markedet der kan køre crysis i max på max opløsning. 3 stk 8800GTX gfx kort (ca 12.000kr) skal ned i 1280*1024 hvis alt skal køre på max, crysis er bare i en liga for sig
Avatar billede mattfan Nybegynder
14. januar 2008 - 09:38 #12
Forhåbentlig får Nvidia gjort noget godt med de nye 9800 GX2 kort :) Kan man da håbe - så kan det også være man ikke behøver at give 20.000 for  en Crysis pc.

Men der er jo igen problemet med nforce bundkortet. Det er en ond cirkel. Burde det nye 780i ellers ikke kunne klare mosten?

Og så lige et spørgsmål: understøtter Crysis virkelig ikke Crossfire? Kun SLI?
Patch, tak...
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. januar 2008 - 13:44 #13
har ellers hørt en del der kører Crysis i CF uden probs..

Det er ikke kun kortene den er gal med. NForce chipsæt og ringe drivere er en stor del af problemet med SLI.. Jeg ville aldrig købe NForce chipsæt.

Et X38 bundkort, evt X48 og så 2 stk Radeon HD3870x2, se det er noget der virker.. 1stk HD3870x2 får ca 10k point i 3dmark06 i 2560*1600 og det er pæææænt vildt