Avatar billede bhf05 Nybegynder
14. januar 2008 - 12:40 Der er 5 kommentarer

hjælp til Excel!

Hej! håer at der er nogen der er gode til dette program!

jeg har en masse tal som f.eks.

5  4
3  8
10 3
45 6
15 2
20 3
80 6
25 9
30 6
1  0
35 5
55 7
40 7

hvor den første række er længden og den anden antal gange længden forekommer. Hvordan kan jeg så tegne en søjlediagram over dem sådan at jeg viser antallet af ture med en given længde som funktion af længden.
jeg har tegnet det men det ser lidt rodet ud da mine længder følger den rækkefølge de er skrevet i ovenover i stedet for at de går i rækkefølge efter tallene.
Avatar billede overchord Nybegynder
14. januar 2008 - 13:24 #1
Nemmeste loesning umiddelbart er at sortere din tilraekke

Marker begge kolonner og vaelg at sortere eller kolonnen med laengden

Sorter functionen ligger i data menuen
Avatar billede vejmand Juniormester
14. januar 2008 - 13:25 #2
Ved ikke om jeg har forstået spørgsmålet korrekt, men kam du ikke bare sortere efter første kolonne?

Data -> Sorter
Avatar billede vejmand Juniormester
14. januar 2008 - 13:25 #3
Ups, lidt langsom...  :-)
Avatar billede overchord Nybegynder
14. januar 2008 - 13:28 #4
Forresten - Dermed faar du selv ikke den korrekte distance imellem vaerdierne paa x-aksen  - ved ikke om det er vigigt?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2008 - 13:29 #5
Prøv at sortere data i stigende orden efter længde. Husk at markere alle data.