Avatar billede c_nova Nybegynder
15. januar 2008 - 17:15 Der er 4 kommentarer

vista fylder??

jeg har lige købt en ny bærbar med vista...!!

men hvorfor fylder vista 25GB på min bærbar ?
Avatar billede thov Forsker
15. januar 2008 - 18:10 #1
Min fylder 'kun' 17Gb med en hel del programmer installeret.
Check om der skulle være nogle .ISO filer imellem - er der det, så skal du brænde en kopi (på DVD, hvis de er store), og så slette dem på harddisken.
Det er backup'er af systemet, som skal bruges når uheldet er ude.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. januar 2008 - 11:03 #2
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. januar 2008 - 08:28 #3
I øvrigt fylder systemgendannelse på min egen Vista alene 10,5GB med 30 gendannelsespunkter.
Prøv i øvrigt at skrive diskoprydning i søgefeltet lige over startknappen, og se hvad Vista foreslår at slette. Systemgendannelsespunkter kan ikke rydes ad den vej. I øvrigt bruger systemgendannelse op til 15% af c-drevets samlede plads. Jeg har ikke  prøvet at justere størrelsen, men det skulle kunne gøres således: http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/reduce-system-restores-disk-usage-in-vista/
Avatar billede thov Forsker
18. januar 2008 - 16:01 #4
Hent WinDirStat http://windirstat.info/ Den giver et godt overblik :-)