Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
24. januar 2008 - 10:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Probler med opstart af computer.

Hej.
Jeg er en ung studine som har problemer med at min computer ikke altid opstarter korrekt.
Ofte når jeg starter min computer sker der det, at jeg ikke kan bruge ikonerne på mit skrivebord, de reagerer simpelthen ikke, når jeg trykker på dem. Jeg kan hellerikke genstarte min computer på normalvis, da der ikke sker noget når jeg trykker på knappen genstart. For at løse problemet er jeg nødsaget til at bruge tænd/sluk knappen på computeren. Andre gange når jeg tænder min computer, eksisterer mine skrivebords ikoner slet ikke, jeg kan blot se mit baggrundsbillede.
Til jeres information kan jeg nævne at jeg har en Acer Aspire 3004WLMi og bruger Windows XP.

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, da problemet er til stor irritation. Da jeg ikke har den store kendskab til computere, håber jeg på et let forståelig svar.

Med venlig hilsen
Jannie
Avatar billede peet-49 Novice
24. januar 2008 - 10:43 #1
Gem dine filer og kør en recovery på den, det gøres under opstart med tasterne Alt?F10
Avatar billede matcho Nybegynder
24. januar 2008 - 11:04 #2
Hvis du ikke tør prøve peet-49 res forslag så prøv systemgendannelse til et tidspunkt før problemet opstod.
Start>alle programmer>systemværktøjer>systemgendannelse.
Avatar billede nva Praktikant
24. januar 2008 - 11:22 #3
Vær opmærksom på at der er oprettet flere spg. der sikkert kan relateres til samme problem http://www.eksperten.dk/spm/816296
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 11:29 #4
Gi harddisken en gang "chkdsk /r /f" www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede cyberman2006 Nybegynder
24. januar 2008 - 11:38 #5
check HD for virus og spyware.
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
24. januar 2008 - 11:50 #6
Hej igen.
Jeg har tjekket for virus og spyware samt prøvet at systemgendanne. Envidere benytter jeg programet RegCure dagligt.
Avatar billede nva Praktikant
24. januar 2008 - 12:30 #7
Prøv at tage batteriet fra - holder powerknap inde et øjeblik - tilslut kun netstrøm (altså uden batteri) - har du så stadig de samme fejl? Ellers er det måske batteriet, der er dårligt.
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
24. januar 2008 - 20:46 #8
Har nu prøvet at tage batteriet af, dette løste ikke problemet!!
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 21:02 #9
Har du prøvet "Gi harddisken en gang "chkdsk /r /f" www.helgec.dk/chkdsk.html"
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
24. januar 2008 - 21:51 #10
Ja har nu også prøvet at Gi harddisken. Desværre uden succes!
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
25. januar 2008 - 08:18 #11
Prøv at gå ind i kontrolpanelet.
Der er et ikon som hedder "Administration"
Der findes en genvej som hedder "logbog"
I logbogen skal du kigge under både "program" og "sikkerhed", som du kan vælge i venstre side.
De hændelser der kommer frem i højre vindue skulle gerne alle have et "I - oplysninger" stående. Hvis der derimod er et rødt kryds og "fejl" er der noget galt.
Hvis du dobbeltklikker på linien med det røde kryds, kan du få flere oplysninger om hvad der er gået galt.

Håber det er til at forstå.
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
26. januar 2008 - 08:32 #12
Hej, jeg vil i weekenden tømme min computer og installere det hele igen. Hvis jeg stadig har samme problem vil jeg skrive en kommentar her. Tak for alle jeres fine forslag:)
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
28. januar 2008 - 12:30 #13
Hej igen.
Det ser ud til problemet nu er væk. Tak for jeres forslag. Hvordan giver jeg jer point?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2008 - 10:01 #14
Ved at bede om et svar og acceptere de svar du finder rigtige