Avatar billede roenving Novice
26. januar 2008 - 03:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ekstrem tåbelig caching ved mails mm

Der er da godt nok noget galt med mail-systemet, når jeg kan sidde en time efter at der er kommet indlæg i spørgsmål jeg abbonnerer på, og stadig ikke har modtaget mails ...

-- så lige pludseligt kommer der en klump, og så er der lige pludseligt kommet 25 indlæg inden for 3 sekunder ,-(

-- at det også sker på kategori-oversigter, men i mindre omfang, tilskriver jeg en forkert belastningsmodel, hvorfor skal lister caches efter hvor mange gange, der opdateres (sådan forstår jeg de halve timers mellemrum mellem opdateringer i lav-belastnings-tider ???-)

I øvrigt kunne indlæg i denne kategori vel have 0 point som udgangspunkt !-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. januar 2008 - 22:59 #1
Det skal du ikke være ked af. Jeg har ikke modtaget en eneste mail i dag.
Avatar billede snowball Novice
27. januar 2008 - 23:13 #2
Ja, i dag er det vist gået helt galt. Jeg mangler også adskillige mails!

Jeg har nævnt dette spørgsmål for IDG, så vi må håbe de lige får kigget lidt på det :)

Snowball / Admin
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. januar 2008 - 23:36 #3
Det er nu heller ikke første gang det har været galt, men for mit vedkommende er det lang tid siden sidst.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. januar 2008 - 11:10 #4
..og så er det også galt med søgningen igen.
Avatar billede showsource Seniormester
22. februar 2008 - 21:21 #5
Jeg er stoppet med point, fordi hvis jeg fik gratis pro abonnement p.g.a. pointhøst, ja, så kom der stort set ingen mails om indlæg i spm.

Så hellere modtage "klumper" :O)
Avatar billede roenving Novice
29. februar 2008 - 03:09 #6
>>snowball

-- er der nogen fremgang, for det sker hver gang, jeg har tid til at bruge lidt tid på Eksperten om natten, at mails først afsendes op til 6 timer efter, der er kommet indlæg, og jeg kan kun forklare det med, at der caches efter hvor mange gange der requestes en side, hvilket altså virker præcis modsat det, der burde være formålet med at cache, nemlig at nedsætte load på de tider af dagen, hvor der er mange brugere ...

Det er eddermaneme tåbeligt ,-(
Avatar billede roenving Novice
29. februar 2008 - 03:15 #7
PS. Såvidt jeg kan registrere, får jeg faktisk alle mails, men hvis der ikke er en eneste anden bruger på E*, må jeg åbenbart vente på at få dem, indtil der er opsamlet så mange mails, at 'klumpen' er for stor til at cache mere ...

-- når der alligevel ikke er andre brugere, burde belastningsmodellen vel være, at den bare sendte med det samme (det kan jo kun blive til en hvert andet-tredje-fjerde-femte minut så, og det kan server-parken jo klare uden nogetsomhelst problem !0)
Avatar billede snowball Novice
29. februar 2008 - 08:24 #8
roenving: Jeg prøver lige at forhøre mig om det virkelig er sat sådan sammen eller om mails bliver afsendt med det samme.
Avatar billede roenving Novice
29. februar 2008 - 14:14 #9
Tak !-)