Avatar billede holmmorten Novice
29. januar 2008 - 09:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket webhotel skal jeg vælge

Hej

Jeg skal forsøge at lave en hjemmeside til min kammerat. Har ikke rigtig nogen erfaring med at lave det, men er ellers ok teknisk begavet, så har taget imod udfordringen.

Jeg er bare i tvivl om hvilket webhotel man skal vælge. Har kig på one.com og dandomain.dk (førstnævnte ser bare noget billigere ud). Er der nogen med erfaringer for, hvilke man bør vælge??

MVH

Morten
Avatar billede nickti92 Nybegynder
29. januar 2008 - 09:49 #1
Prøv og kig på firebee.dk dem er jeg godt tilfreds med og de er billigere end one.com.
Avatar billede it-dk Nybegynder
29. januar 2008 - 13:28 #2
Jeg bruger selv www.intergate.dk og www.unitspeed.dk til mine mange domæner. Jeg er yderst tilfreds med deres service, oppetid osv.
Avatar billede holmmorten Novice
29. januar 2008 - 15:02 #3
jeg synes bare, at både intergage og unitspeed er noget dyrere end både firebee og one?? Hvordan kan det være, at prisforskellen er så stor??

Findes der iøvrigt nogen gode freeware-programmer til at lave sin hjemmeside selv - eller er de programmer, som følger med fra udbyderen gode nok?? Det må gerne være lidt simpelt ;-)
Avatar billede it-dk Nybegynder
29. januar 2008 - 15:13 #4
Personligt vil jeg mene at man får hvad man betaler for. Jeg har selv prøvet one og andre udbydere og jeg var ikke helt tilfred. Men nu er tilfreds med de udbydere jeg anvender (som tidligere oplyst). Unitspeed er mere pro og nok til virksomheder. De har support folk døgnet rundt og har data center flere steder i verden samt de hoster ikke mange kunder på en server - det koster nok lidt :). Jeg syntes ikke intergate er så dyr. Man billige udbyder hoster mange domæner på samme server.

Der findes mange programmer som man kan bruges til at lave hjemmesider med f.eks. frontpage, flere tegne programmer kan ligeledes bruges.
Avatar billede holmmorten Novice
10. februar 2008 - 12:17 #5
nåh - det blev til firebee.dk - men takker for svarene - smider i lige et par svar, så jeg kan komme af med point.. :-)
Avatar billede it-dk Nybegynder
10. februar 2008 - 14:18 #6
Jeg var ikke til den helt store hjælp.
Avatar billede holmmorten Novice
10. februar 2008 - 15:50 #7
næhh - men jeg eftersøgte et webhotel, og du kom med et par bud, som i realiteten kunne være lige så gode, som det jeg valgte - det kalder man vel inspiration, og det skal du da ha point for sammen med nickti92.
Avatar billede holmmorten Novice
10. februar 2008 - 15:51 #8
men måske du kan hjælpe mig på denne her tråd iøvrigt??: http://www.eksperten.dk/spm/818806
Avatar billede it-dk Nybegynder
10. februar 2008 - 16:52 #9
Jamen det er da rigtigt nok :)