Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. januar 2008 - 15:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

styre pc med fjernskrivebord

Hej,
vi har 10  computer i vores forening med windows xp og samme arbejdegruppe, og som bestyre plejer jeg at fjernstyre de computer med windows fjernskrivebord programmet og kør update og ligge noget filer..spil osv.
men en af de computer vi har kan jeg ikke fjernstyre og vi synes at alle blev installeret på samme måde,jeg forstår at de er spørgsmål om sikkerhed men hvad!!!!
jeg håber at i hjælp mig
tak..
Avatar billede Jens Vadgaard Nybegynder
29. januar 2008 - 15:11 #1
Det kan bla.a. skyldes firewall'en - er der ikke tilladt fjernskrivebord under undtagelser, kan den ikke tilgåes.
Avatar billede elcoolio Nybegynder
29. januar 2008 - 15:12 #2
Først og fremmest kan du kontrollere om Windows Firewall er aktiveret og hvis den er om den så tillader fjernstyring.

Derefter kan du prøve at højreklikke på Denne Computer og vælge egenskaber.
gå under fanebladet Fjernforbindelser og kontroller der er flueben i begge de 2 afkrydsningsfelter på denne side. Herefter trykker du på knappen avanceret øverst og kontrollerer at det er hak i afkrydsningsfeltet på dette vindue under "Tillad at denne computer fjernstyres".

Prøv disse ting og se om det ikke skulle hjælpe. Windows Firewall behøver i teorien ikke at køre da i sandsynligvis sidder bag en form for firewall der er langt bedre.
I kan evt. prøve at deaktivere Windows Firewall helt og prøve. Den kan altid aktiveres igen.

Håber det hjælper.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. januar 2008 - 15:13 #3
jeg har været ind og kigge fjernskrivbord er tilladt i firewallen og jeg har endda prøvet at slår firewall fra men kunne ikke fjernstyre.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. januar 2008 - 15:16 #4
hej elcoolio.  jeg prøver og vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2008 - 15:21 #5
computeren skal for den kan fjernstyres ( med windows fjernskrivebord ) være xp-PRO, Vista Business, Vista Ultimate.
(ja man kan også i win2k, men jeg regner ikke med at det er sådan en computer.)

Er computeren der skal fjernstyres en af disse versioner ?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. januar 2008 - 15:26 #6
hej elcoolio, der var flueben i begge de 2 afkrydsningsfelter og under avanceret er der også flueben ved  tillad at denne computer fjernstyres, men jeg kan ikke alligevel, jeg skal også at vi har prøvet med vnc programmet men de kunne vi hellere ikke.
og Henrik alle de computer vi har er med windows xp pro.

hvad kan det være der blokere for det?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. januar 2008 - 15:27 #7
jeg kan ping denne computer og jeg kan bruger den til at fjernstyre andre computer men jeg kan ikke fjernstyre den, det er så mærkeligt...
Avatar billede elcoolio Nybegynder
29. januar 2008 - 15:33 #8
Brugerkontoen på klient computeren (Den computer i forsøger at fjernstyre) skal væere oprettet med at kodeord også. Det går jeg dog ud fra i har allerede dog da i sikkert kører med bruger logon.
Hvor langt ind kan i komme? Kan den slet ikke forbinde eller kan i komme ind til at skrive bruger og kodeord?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. januar 2008 - 15:33 #9
den fejl jeg få NÅR JEG PRØVE AT fjernstyre:
""klienten kunne ikke oprette forbindelse til fjerncomputer.
eksterne forbindelse er muligvis ikke aktiveret eller computer er optaget af andre opgaver og kan ikke acceptere nye forbindelse det er også muligt at netværkproblem forhindre at forbindeles oprettes, prøve at oprette forbindelse senere eller kontakt netværk administrator.""
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. januar 2008 - 15:36 #10
alle bruger skal logge på med bruger navn og password,
det der sker når jeg starter fjernskrivbord programmet skriver ip adressen eller computer navn og klikke på opret forbindelse, så gå der 1 min og den kommer med den fejl...
Avatar billede elcoolio Nybegynder
29. januar 2008 - 15:37 #11
... evt. kontroller IP adressen på maskinen og se om opsætningen omkring denne er korrekt.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. januar 2008 - 15:50 #12
vi kør dhcp, så computer få tildelt ip adresser, og jeg har lige kontroller det ser rigtig ud.
Avatar billede elcoolio Nybegynder
29. januar 2008 - 15:56 #13
Må indrømme det lyder meget underligt.
Hvis det hele står som beskrevet skulle der ikke kunne være nogen forhindring. Og slet ikke med TightVNC. Hvis du er helt sikkert på det er den rigtige IP adresse du prøver at forbinde til tror jeg at jeg må melde pas her.

Desværre
Avatar billede elcoolio Nybegynder
29. januar 2008 - 15:58 #14
Lige en sidste bemærkning...

Det lyder uhyggelig meget som et firewall problem da det kun er indadgående du ikke kan lave forbindelse. Du har ikke andre firewall programmer kørende? Et Norman eller Symantec produkt evt.?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. januar 2008 - 16:10 #15
mange tak for din tid elcoolio, jeg synes også det er underligt, jeg har lige prøvet at deaktivere windows firewall, og jeg mener ikke at der andre firewall, men jeg prøver at slår alt  service fra og ser om det hjælper...
jeg vender tilbage......