Avatar billede mpej Nybegynder
31. januar 2008 - 20:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Genvejstaster virker ikke?

Hej eksperter,

Jeg oplever fra tid til anden, at når jeg skal kopiere, flytte, indsætte eller gemme, så får - istedet for den forventede funktion - en menu frem, hvor jeg kan vælge mellem at flytte celler eller rækker.

Nogen der ved hvad der sker?
Avatar billede be_nice Juniormester
01. februar 2008 - 06:09 #1
Som udgangspunkt vil en defineret genvejstast altid udføre den opgave der er programmeret - der kan dog være undtagelser hvis man installerer 3. parts programmer, hvilket kan påvirke genvejstaster.
Dit problem lyder desuden lidt mere specielt, da genvejstasterne kun af og til driller!
Hvornår er problemerne opstået - i forbindelse med installation af andre programmer? Og ikke mindst - hvilke genvejstaster drejer det sig om?
/Be_Nice
Avatar billede mpej Nybegynder
01. februar 2008 - 08:38 #2
Problemet opstår typisk når jeg arbejder med eksisterende filer - dvs. problemet er der aldrig når jeg åbner et nyt regneark. Men åbner jeg en xls eller xlsx fil, så kommer problemet ofte. Nu ville jeg lige forsøge at reproducere fejlen - men lige nu kan jeg ikke få den til det. Jeg undrer mig meget over hvad det kan være.

Jeg har indtil videre opdaget problemet på

CTRL-C
CTRL-X
CTRL-V
CTRL-S
Avatar billede be_nice Juniormester
01. februar 2008 - 10:06 #3
Det lyder lidt mystisk at det kun er ved eksisterende filer og ikke ny - Hvilken version Excel drejer det sig om?
/Be_Nice
Avatar billede mpej Nybegynder
01. februar 2008 - 10:11 #4
Avatar billede be_nice Juniormester
01. februar 2008 - 10:27 #5
Det tænkte jeg nok - der er flere der har haft problemer med Excel 2007 på dette område - se bl.a. her:
http://www.eksperten.dk/spm/816307?Esession=540687d47f96a2b2780f897a8481f7e2
Så indtil Microsoft finder en løsning på dette, må du desværre nok leve med problemet.
/Be_Nice
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
15. marts 2008 - 09:47 #6
Du er bestemt ikke den eneste med problemet. Jeg har 20 maskiner som vilkårligt (én er endda sprit ny formatteret) kommer med samme fejl. En genstart af excel løser problemet midlertidigt, men det er jo ikke holdbart.
Avatar billede be_nice Juniormester
15. marts 2008 - 11:33 #7
Der er kommet en løsning fra Microsoft - se mere her:
http://www.eksperten.dk/spm/823176
/Be_Nice
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
15. marts 2008 - 11:44 #8
Tak for henvisningen - jeg ringer til M$ straks mandag :)
Avatar billede mpej Nybegynder
15. marts 2008 - 15:36 #9
Fantastisk! Tak for svaret!