Avatar billede ziox Nybegynder
06. februar 2008 - 16:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Import af gamle emails og kontakter i Microsoft Outlook 2007

Hej eksperter.
Jeg har lige formateret min fars computer, og det eneste jeg mangler er at flytte hans gamle e-mails og kontakter (Microsoft Outlook 2007) over på den nye harddisk. Jeg har gemt fierne som lagde i C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Application Data. Hvordan henter jeg filerne over i den nye instalation af Microsoft Outlook 2007 som er sat op til den gamle email? Jeg kan ikke få import af filer til at virke i Outlook. Jeg har hørt om et program der hedder Thunderbird eller noget lignende, men kan det godt tage 2007 filer? psx osv?

På forhånd - tak for interessen!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. februar 2008 - 18:41 #1
Du lukker Outlook 2007, sletter den nye outlook.pst, putter den gamle ind i stedet, incl andre filer i folderen, og starter Outlook op.
Avatar billede ziox Nybegynder
06. februar 2008 - 20:39 #2
Det prøvede jeg selvfølgelig først, men det virkede ikke.
Derfor jeg skrev denne tråd, er du 100% sikker på at det vil virke?
For ellers må jeg have begået en fejl.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. februar 2008 - 22:04 #3
Jeg har kun gjort det to gange med 2007 (forskellige computere), men adskillige gange med 2003. Hvad version er din fil fra?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. februar 2008 - 22:11 #4
2007 bruger en anden, og nyere .pst version, men understøtter også den forrige. Mener den første gang optrådte i version 2002. 2000 bruger i hvertfald en anderledes opbygget fil.

Alternativt prøv dette: Min .pst fil ligger på mit D-drev. Jeg installerer Outlook 2003 eller 2007. Outlook kreerer i den forbindelse en ny .pst fil.

Jeg åbner Outlook for første gang, opsætter en af mine mailadresser, og lukker straks uden at hente mails. Sletter outlook.pst i folderen "C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Application Data\", starter Outlook op igen.

Programmet siger den ikke kan finde outlook.pst. Jeg ændrer stien til D-drevet, hvor min .pst fil ligger, og markerer filen. Outlook kommer med en fejlmeddelelse om at filen ikke kunne findes. Næste gang Outlook startes, er alt normalt.
Avatar billede ziox Nybegynder
10. februar 2008 - 17:03 #5
jeg har fået det til at virke. :)
I Outlook 2007 skal man gå ind og importere datafilerne selv, den laver bare filer selv og kalder dem 'filnavn1'.pst så skal man gå ind og opsætte hvilke data filer der skal bruges.
Tak for interessen.
Vil du ikke have mine point? for så aflæg lige et svar. :-)
Avatar billede akyhne Nybegynder
10. februar 2008 - 22:27 #6
Behold selv dine point.