Avatar billede mulemule Nybegynder
09. februar 2008 - 04:26 Der er 5 kommentarer

ftp med IIS, hvilke porte skal nat forwardes?

Hej.

Hvis man laver en ftp server med IIS (bag en router), hvilke porte skal man så forwarde. Jeg forstår ikke at jeg ikke inde i IIS/FTP kan finde et sted hvor jeg ligesom kan fortælle den en range af porte den skal bruge.

ftp klienter skal kunne logge på som pasive.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. februar 2008 - 09:25 #1
forward portene 20 og 21 (TCP)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
09. februar 2008 - 11:37 #2
Hvilken version af IIS er det? Den der er i XP kan man ikke umiddelbart ændre på
Avatar billede gammelhat Nybegynder
09. februar 2008 - 11:38 #3
Og i så fald er det alle porte over 1024, da den blot vælger en tilfældig herover
Avatar billede mulemule Nybegynder
09. februar 2008 - 18:17 #4
Det er windows 2003.

Det er sku da plat at man skal forwarde alle porte over 1024, det vil jeg ikke. Jeg ved jo ikke om der pludselig bliver startet en eller anden service op i 5322 som jeg ikke gider skal kunne rames ude fra.

Kan man virkelig ikke indstille den til en range f.eks. 1024 - 2400 eller et eller andet.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
09. februar 2008 - 18:32 #5