Avatar billede janegil Nybegynder
09. februar 2008 - 11:44 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Dokumentasjon av Navisions krav til Firewall

Hvor finner jeg dokumentert hvilke åponinger som kreves i brannmurene rundt henholdsvis Navision klinet og Navision server?
Avatar billede janegil Nybegynder
09. februar 2008 - 11:45 #1
Hvor finner jeg dokumentert hvilke åpninger som kreves i brannmurene rundt henholdsvis Navision klient og Navision server?
Avatar billede didb Nybegynder
09. februar 2008 - 12:07 #2
Hej janegil.
Hvorfor det?
Er det fordi at serveren er på den ene side af firewallen, og klienten på den anden?

Navision bruger port 2407 standard.
Avatar billede janegil Nybegynder
11. februar 2008 - 12:00 #3
Ja, minst: VPN, med fw i begge ender av tunellen.

Kan jeg regne med at alle TCP/IP requests kommer fra klienten? Dvs at jeg kan sperre for request'er fra serveren til klientens nettverk?
Avatar billede didb Nybegynder
11. februar 2008 - 12:05 #4
Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at der skal være åbent begge veje!
Men det er jo nemt at teste!
Avatar billede janegil Nybegynder
28. februar 2008 - 11:31 #5
Feil spørsmaål - i mitt tilfelle er det remote desptop som går gjennom FW, hva som foregår inne i den kommunikasjonen, bryr ikke FW seg med - og det involverer nok ikke TCP/IP-porter.

Sånn sett får jeg ikke testet svaret ditt, det stemmer sikkert!
Avatar billede didb Nybegynder
28. februar 2008 - 12:36 #6
Ok :-)