Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 18:50 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

PC viser ikke noget på skærmen.

Jeg sidder her med en pc..-> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00379292&lc=en&cc=us&dlc=en&product=1154268&lang=en
Den vil ikke vise noget på skærmen.
Regnede med at grafikkortet var røget, men fandt ud af der er onboard grafik, men det vil heller ikke virke.
Der er åbenbart ikke nogen bundkort højtaler, for selvom jeg tager ram og grafikkort ud, er der ingen beeps.
Jeg har desværre ikke et andet pci-e grafikkort, at teste med, ej heller en cpu som passer (Prescott el. celeron D)
Pcén starter op, man kan høre hdén går igang, og alle blæsere virker fint, selv grafikkort.
Men der er intet på skærmen.

Har i nogen foreslag til hvad jeg kan gøre, for at få den til at virke...?

VH..-Bartfreak
Avatar billede matcho Nybegynder
09. februar 2008 - 19:16 #1
Et første skud ville vel være skærm eller skærmstik.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 19:19 #2
okay, det er ikke det.!
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2008 - 19:22 #3
Det er vel ikke fordi onboard grafikkortet er slået fra i bios. Ja undskyld
jeg spør en gammel rotte som dig, men alle kan jo overse noget i farten:)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 19:24 #4
det er nemlig rigtig,.. problemet er at jeg ikke kan tilgå bios..da jeg ikke kan se noget,..har prøvet.O/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 19:28 #5
men jeg har på fornemeren at det er cpuén,.. det er sikkert en celeron D, el. grafikkort det er sikkert et g6800.
Problemet opstod, under et spil Pro street.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2008 - 19:29 #6
Kan denne her bruges til noget?
Fra hvarslev:
tryk på "del" under opstart og derefter så trykker man på F9 og efter lidt tid igen på F10 og Y
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 19:30 #7
som gør hvad..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 19:33 #8
for at enter bios, er det F1..iflg. manu.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2008 - 19:36 #9
Den skulle sætte bios default. Har ikke prøvet den, men haverslev hører jo også
til de IT kyndige, så der er vel noget om det:)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 19:36 #10
jeg har resettet bios..
ps: da jeg åbnede pcén, lagde jeg mærke til at 4 pins strømstikket ikk var tilsluttet. Kan det få cpuén til at futte af.?
ENdvidere er der ikke et ekstra strømstik til grafikkortet.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2008 - 19:44 #11
Futte af? Næ hvis den ikke får strøm, skulle den jo slet ikke køre.
Laver du fis bartfreak?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 19:49 #12
fis..nej hvorfor tror du det.???

Den har åbenbart kørt uden det 4 pins strømstik.??, hvordan det kan være, aner jeg ikke.
Avatar billede matcho Nybegynder
09. februar 2008 - 19:50 #13
Jeg har set to Celeron maskiner med VIA chipset hvor der slet ikke var noget 4pins strømstik de har kørt udmærket i mere end 5år.
Men jeg engang jeg ikke kunne få en maskine til og starte helt op og ingenting på skærmen hvor jeg i desperation skiftede batteriet og den staetede, aner bare ikke hvorfor.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 19:52 #14
havde du resettet bios, før du skiftede batteriet ..?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2008 - 19:55 #15
Ok det er så bare min egen uvidenhed. jeg har aldrig haft et bundkort, som kunne
køre uden begge stik, og jeg troede, at 4pins var til cpuén.
ja,ja, Jeg har stadig meget at lære:)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 19:58 #16
me neither..!!!
Det undre mig, at den har overhovedet har kunne køre uden 4 pins strømstikket.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2008 - 20:08 #17
Nu skriver matcho, at der ikke var noget 4pins stik - det kan man så undre sig over -
men når der er det, og det ikke er sat i, er situationen vel anderledes?
Et andet spørgsmål er så, om det var udskiftning af batteriet, som gjore udslaget,
eller det bare skyldes, at computeren var helt uden strøm i et tidsrum?
Ville det samme være sket, hvis samme batteri var sat i igen?
Kan man forestille sig, at der går "koks" i et kredsløb, og at det derfor
hjælper, at fjerne al strømtilførsel?
Avatar billede matcho Nybegynder
09. februar 2008 - 20:10 #18
Ja jeg havde prøvet allemulige og umulige ting blandt andet og have det gamle batteri ude i 5 timer.
ANgående det med 4pins stikket det undrede også mig så da jeg så stikket på strømfor syningen så troede jeg jo også alt var klaret men der var ingen stik.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 21:13 #19
hmm... jeg tror bundkortet er futtet af, da dvd-drevet ikke engang vil komme ud.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2008 - 21:33 #20
Humm ja, det ser ikke godt ud, hvis strømforsyningen ellers er i orden.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 21:38 #21
det ser sådan ud.. mht psuén, der en lille diode bagpå, som lyser når man tænder den..
Men det er død irretenrende at der ingen beep-koder er.!
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2008 - 21:44 #22
Beebkoder, det er rart når de er der, men manglende beeb betyder ikke nødvendigvis,
at der er noget galt. Mit Asus bundkort er uden beeb lyde, når det starter op,
nem det kører som det skal.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 22:02 #23
fint for dig, men hvis jeg som sagt piller ram fra,..stadig ingen beeps
Så jeg tror det er bundkortet.?
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
09. februar 2008 - 22:18 #24
Mit bedste bud til dig er bundkortet.. Hvis du sikker på din strømforsyning er iorden - så er det nok bundkortet :)..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 22:20 #25
flot..
kom med et andet bud, el en måde jeg kan checke det på..
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2008 - 22:22 #26
Du sidder jo desværre i suppedasen. Du har ret i, at det lyder som et sygt bundkort,
Men her kan man jo kun lave et kvalifiseret gæt.
Jeg har set, hvordan teknikkerne gør på Zitech. De prøver simpelhen med andet
hardware, men den mulighed har vi andre jo ikke.
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2008 - 00:57 #27
Hvad pokker har bundkortet at gøre med at cd-skuffen ikke vil komme ud? Den kan sagtens komme ud uden andet end strøm, så tjek lige ordentligt op på din strømforsyning.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
10. februar 2008 - 11:56 #28
"flot..
kom med et andet bud, el en måde jeg kan checke det på.." Du må da undskylde vi prøver at hjælpe dig :).. du kan da bare tage en motherboard tester og teste dit bundkort - eller en psu tester og teste din strømforsyning, men det gætter jeg på du ikke har liggende.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. februar 2008 - 12:24 #29
hihi, hvor sjov..
tak for jeres kommentare.!
Og undskyld den lidt spidse kom..
Men jeg så gerne der kom nogle nye input, og bare gentagelser af tidl. kom.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. februar 2008 - 12:24 #30
og IKKE bare gentagelser...
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2008 - 12:42 #31
Gentagelse, undskyld, men hvad med den strømforsyning, har du tjekket den ordentligt? Du må jo svare på de indput vi kommer med for at vi har en chance for at udelukke mulighederne, og undgå de gentagelser. For mig lyder det som din strømforsyning, den giver jo 2 forskellige spændinger, så noget kan godt starte op uden at noget andet gør.

Prøv at sætte en anden strømforsyning til, det er ikke så pokkers bøvlet.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. februar 2008 - 12:55 #32
go´ ide.!
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2008 - 13:30 #33
Det kan selvfølgelig være noget andet, men har flere gange stået med de symptomer, og hver gang har det været main-switchen i strømforsyningen. Det er hvistnok noget med en elektronisk kontakt.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2008 - 13:19 #34
nå smider nogle svar..?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. februar 2008 - 13:31 #35
Ikke her tak:) Men smider du ikke en lille kommentar, om hvad du fandt ud af?
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 14:52 #36
Heller ikke til mig, men vil også gerne høre om resultatet.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2008 - 15:56 #37
løsning...ny pc..O)
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 17:21 #38
Med vi...? nej jeg vil ikke spørge. :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2008 - 18:06 #39
forstår ikke lige..???
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 18:37 #40
Ok, så gør jeg det. Med vista?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2008 - 19:31 #41
nope..O)
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 19:49 #42
ok, ...

:)