Avatar billede speedy Nybegynder
10. februar 2008 - 19:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Virusdefinitioner er forældede selvom LiveUpdate er udført

Hejsa

Jeg sidder her ved min kærestes computer og hun har Norton AntiVirus 2004 - Den siger at virusdefinitionerne er forældede, og der står ganske rigtigt at sidste opdatering er foretaget 16.01.2008. Jeg har kørt LiveUpdate, men den får stadig ikke opdateret virusdefinitionerne.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt og hvordan man får løst problemet?
Avatar billede levich Nybegynder
10. februar 2008 - 19:57 #1
Bare for at være sikker: Er abonnementet, som ofte løber for et år ad gange, stadig gyldigt?
Avatar billede speedy Nybegynder
11. februar 2008 - 22:41 #2
Jeps, abbonnementet udløber først i juni, så den er gyldig :)
Avatar billede levich Nybegynder
11. februar 2008 - 22:45 #3
Tja, der er ofte problemer med Norton Antivirus, synes jeg. Geninstaller er nok det bedst råd, selv om det sikkert en er den løsning, som du håbede på.
Avatar billede speedy Nybegynder
11. februar 2008 - 23:11 #4
Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent, og ser om andre har et bud. Men ellers må vi ty til geninstallation. Tak :)
12. februar 2008 - 07:58 #5
Afinstall SYMANTEC/NORTON helt og læg pakken ind igen ?

Fra min 'samling' ->

Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...

20. februar 2008 - 14:01 #6
Status ?
Avatar billede speedy Nybegynder
21. februar 2008 - 09:54 #7
Jeg har ikke selv haft med PC'en at gøre siden, men min kæreste fik et link til en Microsoft Patch der løste problemet - skal nok lige prøve at høre hende ad hvilken patch det handlede om.
Avatar billede speedy Nybegynder
23. januar 2009 - 15:58 #8
.