Avatar billede ziox Nybegynder
15. februar 2008 - 00:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forsendelse fra USA - skal det være så satans dyrt?

Hej eksperter.
Måske er det et lidt underligt spørgsmål her på eksperten, men jeg prøver alligevel. :-)
Jeg kiggede på et par Converse sko i en butik, hvor de kostede 800kr, så tænkte jeg at det måtte kunne gøres billigere end 800kr.
Jeg gik ind på converse.com og fandt den samme model, til 41$!
Jeg bestilte dem og det blev i alt 60$ med porto.

Så fik jeg denne mail:

Hello, Thank you for your order. Before we continue processing your order #646xxx, we need to notify you of the shipping costs associated with your order.  This is your actual order number so please disregard the confirmation number that you received upon checkout.  Converse will only charge your credit card for the merchandise that you purchase and the shipping & handling that UPS charges to deliver to your country. The customs, duties, and taxes will be your responsibility to pay upon delivery of your order. These are not charges applied by Converse.com. They are expenses related to importing the merchandise into your country.  For details regarding these charges and for exact costs please contact your customs office.  Merchandise Total: $61.99 (USD)UPS Shipping & Handling charges: $101.13 (USD)Amount Applied to Credit Card: $163.12 (USD) YOU ARE RESPONSIBLE FOR ALL CUSTOMS, DUTIES, AND TAXES THAT WILL BE PAID UPON DELIVERY.  As stated above, Converse.com will only charge your credit card for the Merchandise Total and the estimated Shipping & Handling Charges; the remainder of your expense (the customs, duties, taxes, and any related carrier surcharges) will be your responsibility to pay upon delivery of your order.  Any questions regarding these charges should be directed to your customs office.  Converse.com does not have the cost of your customs, duties, and taxes available. Shipments going to the United States will not be charged the additional CDT charge upon delivery.  HOWEVER, Converse.com will apply any state taxes to the order.  This will be charged to the credit card once the order ships from Converse.com.        Please note that there are no other shipping options available.  What is quoted in this email is the shipping rate quoted to us by UPS from the United States to your country.  Packages going to Canada may also be charged an additional brokerage fee as stated on the website.  Shipping is 7-10 business days from the day that the order is processed and shipped to Canada. Packages going to any other country take 4-5 business days from the day the order is processed and shipped.  Processing times vary depending on your countries address verification service.  We are unable to ship any order without getting verification from your credit card that the name and both your billing and shipping address are on file with your credit card company.  Please allow additional time for verification. Please reply to this email to confirm that you wish to proceed with your order.  We will not continue processing this order until you respond.  If you do not agree to these charges, please reply requesting your order to be cancelled. Thank you again for your order,Converse.com International Team.

Kan det passe? Ellers kan jeg jo lige så godt købe dem i butikken. Er blevet i tvivl og jeg har gjordt noget forkert.

Tak for interessen. :-)
Avatar billede vos Nybegynder
15. februar 2008 - 03:04 #1
Normalt når man bestiller noget fra USA, betaler man selvfølgelig for selve varen og portoen af varen, når pakken så kommer til Danmark _kan_ der komme importmoms og told på, men ikke nødvendigvis, f.eks. på mindre pakker har jeg tit oplevet ikke at skulle betale noget.

Men når der gør, kan prisen varirer meget. Her er nogle eksempler

Min iPhone betalte jeg 3300 for og importmoms og told var i alt 1445

Jeg købte en bunke film fra Amazon.com til ca. 800 DKK, der kommer omkring 500 DKK på i moms og told

Jeg købte noget David Bowie merchandise til ca. 700 kroner, første gang var kom der 245 DKK på i told og moms, da jeg modtog præcis den samme pakke anden gang (der var nogle forsinkelser så de sendte to gange) kom det op på 500 DKK

Jeg håber det hjalp :)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
15. februar 2008 - 07:42 #2
Det passer meget godt, når man tænker på, at de sender med UPS. Hvis du tjekker priserne hos UPS for en pakke under 1 kg fra Danmark til USA (Orlando) uden toldmæssig værdi (ved ikke, om det giver en forskel i prisen, men det kan godt være), så ligger prisen på mellem ca. 750-1100 kr. for forsendelsen.

Men jeg ville skynde mig at få det afbestilt og købe dem i Danmark i stedet for. Så er du også bedre stillet, hvis skoene f.eks. går i stykker eller lignende inden for kort tid.
Avatar billede jokkejensen Novice
15. februar 2008 - 09:11 #3
Han skal også betale afgifter af de sko..

"f.eks. på mindre pakker har jeg tit oplevet ikke at skulle betale noget."

Nej man skal selv opgive det....

/JJ
15. februar 2008 - 09:12 #4
Da firmaet har besluttetudelukkende at benytte UPS til fragt af forsendelser er det prisen.

Der kan selvfølgelig findes billigere alternativer til denne dyre luftfragt; men dem ønsker firmaet tilsyneladende ikke at benytte. Det kan være en form for beskyttelse af deres danske forhandlere. Det ser ikke godt ud, hvis en leverandør sælger varer billigere i Danmark ved direkte levering end varen kan købes til i en dansk butik.
17. februar 2008 - 13:01 #5
Jeg købte noget Lego via E-bay. 28$ i forsendelse, her af skulle us postal have de 24,80$
Leverings tid var ca. 2,5 uge, fra betaling.

jeg mener det er ca. 1500 kr. du må indføre for told frit, og det er vist ved (eller er blevet) sat op.
Avatar billede ziox Nybegynder
17. februar 2008 - 19:13 #6
Hmm, tja.
Jeg synes bare det er fuldstendig sindsygt!
Men det er vel bare for at beskytte de danske virksomheder?
Avatar billede jokkejensen Novice
19. februar 2008 - 12:03 #7
og dermed deres egne produkter.. ingen solgte ipods hvis de kunne fåes 200kr billigere på nettet :)

/JJ
Avatar billede ziox Nybegynder
22. oktober 2010 - 11:28 #8
Forældet tråd lukkes.