Avatar billede eltempogigante Nybegynder
18. februar 2008 - 14:16 Der er 4 kommentarer

Referere til funktion i et andet movie clip (Actionscript 3)

lad os sige jeg har et movie clip med en function og så et andet movie clip - jeg vil gerne kunne kalde en bestemt funktion i det første movie clip igennem noget actionscript i det andet movie clip.

Hvordan gør man dette? Jeg troede bare det var at bruge dot-syntaks - fx stage._firstMovieClip, men det virker ikke - i hvert fald ikke i AS3 som er det jeg skal kode til.
Avatar billede maqhem Nybegynder
18. februar 2008 - 15:51 #1
root["dit_mc"].funktion();
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
18. februar 2008 - 20:00 #2
ok hvad nu hvis min funktion jeg vil referere til ikke befinder sig i et movieclip, men bare i et layer ude i hovedtimelinen? Det er nok mere det jeg burde have skrevet.
Avatar billede maqhem Nybegynder
18. februar 2008 - 20:17 #3
Du får ét gæt. Det kan gøres på så mange grimme måder. Hér er nok den klammeste:

this["root"]["funktion"]();

Men hvis du bruger minimum ét associativ index, kan du få fat i det, du ønsker. Hér er den mest elegante måde:

root["funktion"]();

Og det er, indrømmet, absolut ingen pæn måde at gøre det på. Jeg tror ikke umiddelbart, det kan gøres på en flottere måde.
Avatar billede maqhem Nybegynder
18. februar 2008 - 20:30 #4
Du kan også bruge root.function();, hvis du ikke koder i strict mode (File > Publish Settings... > (faneblad) Flash > Settings... > Strict Mode).