Avatar billede jonashansen Nybegynder
19. februar 2008 - 12:55 Der er 1 kommentar

problemer med mit grafikkort/nvidia sentinel

Hej jeg har store problemer med dårlig ydelse i mine 3d-spil. Dette er spil jeg tidligere har kunne afvikle uden det mindste problem. Jeg har også oplevet mærkelige farver på skærmen når jeg starter min computer.
Jeg har en amd 64 3200+, 1gig ram, geforce 7600gs(512mb) der sidder i agp og bruger en molex connector. Jeg begyndte for et par uger siden at få en stor mængde fejlmeddelelser fra nvidia sentinel. Der stod at mit grafikkort ikke fik nok strøm og at softwaren ville nedsætte clockhastigheden på mit kort. Hver dag fik jeg flere og flere at disse beskeder(omkr 200-500) hvilket fik min computer til at crashe. Clockhastigheden blev faktisk aldrig sat ned beskederne virkede bare som spam. på nettet læste jeg at løsningen var at slå nvidia sentinel fra, det gjorde jeg så og nu
går alting langsomt og jeg ser disse mærkelige farver ved opstart... jeg er bange for at mit kort er færdigt. Hvad gør jeg?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. februar 2008 - 14:09 #1
Prøv at rense blæseren på grafikkortet for nullermænd. Hvis der går en strømledning fra blæseren til grafikkortet, så afmonter denne under rengøringen.