Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
19. februar 2008 - 15:53 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Clean install vha. recovery CD (OEM)

Dette er et spørgsmål til helgec og andre gutter tror jeg:

Hvis jeg har fået en recovery CD med til XP da jeg købte det, kan man så også bruge denne til en totalt clean install?

Altså jeg vil faktisk gerne formattere pc'en helt, og geninstallere xp fra bunden af?

Kan man det med en recovery CD?

Jeg har lige anvendt recovery CD'en til at reparere min eksisterende xp fordi registreringsdatabasen var gået i ged, og det virkede sådan set fint nok, men nu sidder jeg faktisk og spekulerer på at jeg egentlig godt vil "nulstille" min pc totalt.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2008 - 16:03 #1
Jeg går da bestemt ud fra at du kan formatere med omtalte skive
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
19. februar 2008 - 16:13 #2
Helgec, jeg tror ikke helt du forstår :-)

Jeg er DUM til sådan noget her. Da jeg reparerede min XP var steps'ne nogenlunde sådan her som du anviser i din guide:

http://www.helgec.dk/xp-repair.html

Ved figur 4 vælger jeg så R for reparer. Ville den i stedet formattere min harddisk osv. osv. hvis jeg havde valgt at installere en ny kopi?

Jeg troede man skulle igennem specielle formateringskommandoer osv...
Avatar billede osigaard Nybegynder
19. februar 2008 - 16:28 #3
bjoern_bertelsen

Havde du valgt at installere en ny kopi, havde du fået mulighed for at slette partion og oprette ny partion og derned at formatere partionen.
Avatar billede osigaard Nybegynder
19. februar 2008 - 16:30 #4
rettelse
derned = dermed
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
19. februar 2008 - 16:32 #5
Ok tak, så vil jeg da kaste mig over det :D
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
22. februar 2008 - 17:37 #6
Det lykkedes sgu meget godt. Tak for hjælpen! Poster I lige begge et svar, så kan i få lov at dele :D
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2008 - 18:02 #7
:o)
Avatar billede osigaard Nybegynder
22. februar 2008 - 23:07 #8
Svar her :)
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
23. februar 2008 - 18:26 #9
Takker!