Avatar billede jesperkkk Novice
25. februar 2008 - 09:55 Der er 4 kommentarer

Reparation af windows xp efter virus angreb

For ca en måned siden fik jeg en meget ondsindet virus på min pc via en udefra kommende fil. Virus spredte sig lyn hurtigt, og da jeg fik scannet min pc med Avir og slettede omkring 150 inficerede filer incl nogle system filer.
Jeg genopstratede computeren, og her viste det virkelige problem sig. Ved opstarten af xp er alt normalt initielt, men ved opstarten af min profil skriver pcen.

1: indlæser profilen
2: Gemmer profilen
3: Lukker profilen

Det vil sige den logger mig ikke korrekt på min profil. Jeg har overvejet at slette harddisken, men jeg har et par ting på pcen som jeg gerne vilbevare (specielt mine mange personlige dokumenter). Derefter besluttede jeg at forsøge at reparere den selv. Jeg forsøgte initielt at logge på som administrator hvilket ikke gav nogen forandringer. Derefter forsøgte jeg i fejlbeskyttet tilstand check disk, som heller ikke gav noget. Derefter har jeg forsøgt reparation med min xp-cd også uden virkning.

Er der nogen der kan hjælpe mig. Jeg bruger aktuelt min laptop, men selv om økologerne er imod stationære med gamle el forbrugende dybe skærme, vil jeg nu gerne have den igang igen.

Venlig hilsen

Jesper
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2008 - 09:58 #1
Du kan da blot hive dine personlige dokumenter ud med en Live-cd og herefter formatere skidtet
Avatar billede jesperkkk Novice
25. februar 2008 - 19:12 #2
tak det havde jeg ikke tænkt på, men selvfølgelig. tak igen.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2008 - 08:01 #3
:o)
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2008 - 21:48 #4
Halloooooooooooooooo