Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 19:00 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

SME server log på sin webmail ude fra

Man kan via TDC logge ind på sin mailkonto
Man kan også logge ind på sin mailserver https://mit_servernavn.mitdomain.dk/webmail når der er internt, men hvordan logger man så på sin webmail når det er eksternt (dvs. hvis man vil log ind på sin webmail ude i fx hos en ven, fra sit arbejde, og det ikke er hjemme fra ens netværk)

Hjemme fra kan jeg også logge på min arbejdsmail som sker via Citrix cleint server.

Men hvordan logger jeg på min mailserver ude fra fx min arbejdes pc?

Det er lidt svært at finde ud af om de forslag som måtte komme virker, da jeg først skal finde ud af det når jeg ikke er hjemme hos mig selv. (hvis det virker hjemme hos en selv, er det ikke sikker det virker ude fra ens eget net, så derfor kan jeg først afprøve det når jeg kommer på arbejde)

trold1964
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 19:14 #1
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 19:16 #2
Kan da lige tilføje at det virker, altså på din server.
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 19:18 #3
Hej
det har jeg prøvet på mit arbejde, men så skriver den Internet Explorer kan ikke vise websiden, men problemet er ikke at komme på hjemme fordi jeg er internt på mit eget netværk, der virker den altid
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 19:19 #4
men det virker ikke når jeg prøver fra mit arbejde
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 19:22 #5
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 19:24 #6
Det virker fint herfra, og man må vel betragte mig som værende ekstern da jeg opholder mig i Viby J, og din server på Djævl.... øh, Sjælland.
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 19:26 #7
men så vil du jo også kunne log på min webmail?
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 19:27 #8
Jeps, mangler bare dit brugernavn og password.
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 19:29 #9
godt nok har du ikke login og adgangs kode, men du vil kunne se min Velkommen til Horde
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 19:31 #10
vil ellers gerne se det print screen billede
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 19:31 #11
Jeps, kigger på den. :)
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 19:39 #12
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 19:44 #13
det var som pokkers, det skal jeg afprøve, men bare ikke lige nu
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 19:45 #14
>det var som pokkers...

Troede det var godt... :)
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 19:48 #15
ja sku er det også, har også været inde i root på smeserver og set noget op
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 19:50 #16
det er muligt set er mit arbejde firewall som bloker når jeg prøver der fra, fordi der er Critifikatfejl, men skal prøve det på min mors pc
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 19:55 #17
Husk s'et i https
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 20:01 #18
jeg prøvet lige ditdomain.com/webmail men da jeg trykke på forsat kom det her Websiden blev ikke fundet
HTTP 404
  Mest sandsynlige årsager:
Der er muligvis en slåfejl i adressen.
Hvis du klikkede på et link, er det muligvis forældet.

  Prøv at:
    Skrive adressen igen.

    Gå tilbage til den forrige side.

    Gå til  og søg efter de oplysninger, du skal bruge.

    Flere oplysninger

Fejlen (HTTP 404 - blev ikke fundet) betyder at Internet Explorer kunne oprette forbindelse til webstedet, men websiden, som du ville se, blev ikke fundet. Det er muligt, at websiden ikke er tilgængelig i øjeblikket. Webstedet kan også have ændret eller fjernet websiden.

Hvis du vil have flere oplysninger om HTTP-fejl, skal du se i Hjælp.
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 20:04 #19
sådan ser min opsætning ud lige nu i E-mail settings det eneste jeg har ændre der i dag er public

POP3 server access  DisabledAllow both POP3 and POP3SAllow privateAllow private and public (secure POP3S)
You can control IMAP server access. The setting 'Allow private' allows IMAP access only from your local network(s). The IMAPS setting can be used to provide encrypted external access to your IMAP server. We recommend leaving this setting 'Allow private' unless you have a specific reason to do otherwise.

IMAP server access  DisabledAllow both IMAP and IMAPSAllow privateAllow private and public (secure IMAPS)
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 20:10 #20
Jo, men det er også slået fra/ikke slået til. :)

Men prøv nu...
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 20:15 #21
det lykkes tak men først ikke så opdate jeg siden
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 20:19 #22
ved du så man kan se her

add the admin user as an administrator for Horde
config setprop horde Administration enabled
signal-event email-update

har jeg prøvet men kan ikke oprette nogen nye mail konto
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 20:21 #23
Dem skal du oprette som "users" på serveren.
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 20:23 #24
hvad skal man så bruge den anden til?
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 20:24 #25
Aner det ikke. :)
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 20:28 #26
prøv at se her, det kommer frem når jeg trykker Administration og valg bruger. måske kan du hjælpe mig

Oprettelse af brugere er slået fra
Din ægtnings-backend understøtter ikke tilføjelsen af brugere. Hvis du ønsker at bruge Horde til at administrere brugerkonti, bliver du nødt til at bruge en anden ægtnings-backend.

Visning af brugere er slået fra.
Din autorisations-backend understøtter ikke oplistningen af brugere eller er den funktion af en eller anden grund blevet slået fra.
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 20:33 #27
hvordan ændre jeg min ægtnings-backend?
for det ville jo være rart kan jeg være mailserver for min søsters dreng
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 20:39 #28
Opret ham som "user", derefter kan han logge ind.
Avatar billede trold1964 Novice
26. februar 2008 - 20:45 #29
men så kan han jo ikke ændre sin adgangs kode hjemme hos ham selv altså min søsters computer
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 00:21 #30
Har prøvet at kigge på ekstern adgang til http://domæne.dk/user-password men kommer ike rigtigt nogen vegne.
Avatar billede trold1964 Novice
27. februar 2008 - 15:34 #31
jeg prøvet i dag fra job https://mitdomæne.dk/webmail det virker (men logge mig ikke ind) jeg kom til at kvade mig.
efter at have lade en del efter http://wiki.contribs.org/Email#Server_Settings men så da jeg logge mig på så kunne jeg ikke sende mail, da jeg har taget en perform backup to USB device til en USBDISK beslutte jeg for at geninstaler sme, men det jeg kvade mig med var at jeg ikke tog USBDISK fra da jeg geninstaleret, og kom til at svare ja til at slette alle diske, derved slette jeg også min USBDISK som jeg hade backup på, så nu ved jeg hvis der er USBDISK med så indgår de i smeserver og hvis den har mindre GB ind de to andre så går den efter den laveste dvs 40GB til admin plads, men hvis kun bruger de 2 200 GB er pladsen 193 GB

min kvader var at lade være med i mens jeg geninstaleret sme, så har jeg lært det, at det skal man ikke gøre.

tænker så på hvis den i stedet for 40 GB var 300 GB om så pladsen for admin også var 300 GB
Avatar billede trold1964 Novice
27. februar 2008 - 15:46 #32
kunne godt bruge en RECOVER DATA fordi da jeg kvade mig, gik der DATA tabt. desvære kan jeg kun bruge en det er til LINUX. har download en Recover Data for Linux (Trial version) som køre på windows, men kan kun se de data kan ikke overføre dem, så skal jeg købe en lincens, så hvis der findes et tilsvaren produkt for Linux og er freeware vil jeg blive glad
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 16:01 #33
Du har jo produktet i sme. Når du er logget ind, er der jo backup og restore vtil pc.
Avatar billede trold1964 Novice
27. februar 2008 - 16:13 #34
ret at plads ved 200 GB til rådehed for admin er 171 GB af 181 GB
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 16:14 #35
Og det er både opsætning og data der bliver gemt.
Avatar billede trold1964 Novice
27. februar 2008 - 16:31 #36
ja har prøvet at lægge data ind til admin og tog en backup geninstall dog uden USBDISK sat til. og data var der, suk husker ikke opsætning efter restore :-(
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 17:06 #37
Forfra, men det er heldigvis ikke en win server. :)
Avatar billede trold1964 Novice
27. februar 2008 - 17:23 #38
nej, og det er hurtigt gjort, men vil så gerne have en RECOVER DATA der køre på windows, fordi jeg setter bare harddisk over på windows pc via USB, er også fordi jeg har en hdd som jeg ved der er linux data på, tør ikke at bruge den, fordi de data der er på den er vigtige, har ikke lige 800 til en lincens
Avatar billede trold1964 Novice
27. februar 2008 - 17:26 #39
har active@ UNDELETE, men den håndter ikke Linux
Avatar billede trold1964 Novice
19. juli 2008 - 11:02 #40
svar