Avatar billede hussebabz Nybegynder
09. marts 2008 - 16:38 Der er 17 kommentarer

Windows starter ikke. Blå skærm..

Hej nørder :)

Jeg har et problem med min computer.. det er windows ikke gider at starte.. når du kommer til det sted hvor den normalt starter, kommer der hurtigt en blå skærm frem med en masse tekst, og forsvinder hurtigt igen. Derefter genstarter computeren, og fejlen gentager sig.

Jeg har prøvet at installere windows på ny, og har prøve at reperere den.. har prøvet at slette windows og installere igen, men virker ikke. fejlen har jeg haft før, men fik en it nørd til at fjerne den.. nogen der ved hvad man gør?
svar venligst..
Avatar billede ejldk Nybegynder
09. marts 2008 - 17:03 #1
Det er vel ikke vista?
Jeg havde samme problem, men formaterede, og nu virker det :-)
09. marts 2008 - 17:18 #2
... og install. igen - hvornår begynder den så på dette BSOD (Blue Screen Off Death) ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2008 - 17:21 #3
ejldk> Tjek kategori :)

hussebabz> kan du starte den i fejl sikker tilstand? (Tryk F8 lige efter BIOS og vælg fejlsikker tilstand)
Avatar billede hussebabz Nybegynder
09. marts 2008 - 17:34 #4
karise larry> nej kan den ikke.
09. marts 2008 - 17:37 #5
Øhhh - gensvar ikke forstået ?
Avatar billede hussebabz Nybegynder
09. marts 2008 - 17:48 #6
den kan ikke ..
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 17:56 #7
Hvor længe har du haft computeren?
Har du installeret nogle specifikke programmer eller været på nogle specifikke hjemmesider inden dette begyndte?
Skete fejlen da du selv slukkede og senere startede den op igen, eller lukkede den ned af sig selv?

For mig lyder det som en virus som har lagt sig ind i enten winlogon eller boot? Nogen der kan be/afkræft dén teori?

Jeg er ikke så god til at redde data, personligt ville jeg nok anbefale en formatering af C drevet, er 90% sikker på at det er en virus ;)
Avatar billede hussebabz Nybegynder
09. marts 2008 - 18:08 #8
Jeg har formateret op til 10 gange.. men det hjælper ikke.
har haft den længe men den lukkede ned af sig selv.. har haft den  i 2 år
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 18:13 #9
Er det en stationær eller bærbar vi snakker om?
Det er ikke sådan at der er en blæser eller noget i computeren som larmer forfærdeligt, så som en harddisk der klikker eller brummer meget? For mig lød det som en virus, men når det ikke hjælpe at formatere må det være en hardware fejl... Har du prøvet at åbne op til computeren og evt. blæse den for støv? Der kan samle sig meget støv i de forskellige komponenter på 2 år ^^
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 18:15 #10
Bare et skud i tågen, men kan dette post hjælpe dig? http://www.eksperten.dk/spm/822913
09. marts 2008 - 19:38 #11
... dvs selve formateringen (+ efterfølgende MS opdateringer mm.) går godt men den går alligevel i BSOD efter X tid ?

Eller hvordan skal det forståes ?
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 19:43 #13
jeg plejer bare at bruge en kompresser til at blæse den ren med :P
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2008 - 20:21 #14
Hvad med fejlsikker tilstand?
Avatar billede squazz Novice
10. marts 2008 - 07:45 #15
John_stigers, jeg tror ikke rigtigt en fejlsikret tilstand ville hjælpe hvis det ikke hjælper at formatere?
Men det kan så være at hussebazb har formateret forkert?
10. marts 2008 - 08:19 #16
... derfor min formulering ved [09/03-2008 19:38:20] ...
Avatar billede squazz Novice
20. marts 2008 - 11:03 #17
Det er lidt om om at spørgsmålet døde?