Avatar billede henno Nybegynder
11. marts 2008 - 15:29 Der er 4 kommentarer

Spørgeskemaer i Excel

Hej eksperter,

Vi vil gerne lave et spørgeskema i Excel som kan sendes ud til en række respondenter. Vi skal modtage excelarkene igen, og data skal trækkes fra disse excelark over i et nyt excelark, og derefter foretage beregninger, lave grafer m.v. over datasættet.

Vi er lidt i tvivl om hvordan vi skal bære os ad.

Er der en (gerne flere) af jer eksperter som kan give et forslag til i hvilken retning vi skal bevæge os?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. marts 2008 - 15:50 #1
Der vil være meget at tage stilling til - hvis I ikke har prøvet det før og I selv vil opbygge "et system" til såvel besvarelsen som resultatbehandlingen.

Har selv konstrueret omkring 15-20 forskellige spørgeskema-systemer i årenes løb.

Hvor mange spørgsmål er der?
Hvordan skal de besvares - med foruddefinerede valg evt. suppleret med tekst.

Det er flere muligheder i Excel - men det afhænger af ovenstående...
Avatar billede henno Nybegynder
11. marts 2008 - 16:00 #2
De skal alle besvares på en skala fra 1 - 5. Selve spørgeskemaet skal være en skabelon, men med tiden skal det kunne tilrettes, således at et spørgsmål tages ud, og et nyt sættes ind.

Pt. er der maks. 60 spørgsmål.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. marts 2008 - 17:07 #3
Der kan udarbejdes en relativ enkel brugergrænsefalde (Userform - hvis det siger Jer noget) - baseret på spørgsmål, der er skrevet i et Excel-ark.

Er det noget I selv vil i gang med?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. marts 2008 - 17:32 #4
Vær opmærksom på, at hvis I ønsker at bruge metoden med en Userform, kræver det kode og det kan give noget "skrammel" hos modtagerne, hvis deres sikkerhedsindstillinger gør, at koden ikke bare kan få lov til at blive afviklet.