Avatar billede ghetix Nybegynder
11. marts 2008 - 17:40 Der er 7 kommentarer

Hosting af online radio (streaming)

Hej

Har længe søgt en stabil, og god leverandør til hosting af en online radio. Radioen streames direkte fra brugerens browser (evt. et windows gadget senere), og i forskellige kvaliteter 64-128 kbs. Derfor æder en sådan tjeneste ret meget båndbredde hvis f.eks. et par tusinde lytter med samtidigt.

Er der nogen der skulle kende en god løsning på hosting af en sådan tjeneste, eller kunne henvise direkte til en leverandør så modtager jeg gerne dette med kyshånd.

På forhånd tak.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. marts 2008 - 18:07 #1
scannet.dk / jay.net af danske leverandører.
Avatar billede nickti92 Nybegynder
11. marts 2008 - 18:16 #2
Hvorfor ikke invister i en dedikeret server og selv køre det? Kan oftes være billigere end og gå ud og leje en løsning som køre med andre brugere også.

Du kan f.eks. se dedikeret servere ved Firebee.dk eller Activewebs.dk de to kan jeg anbefale.

-Martin
Avatar billede ghetix Nybegynder
11. marts 2008 - 18:24 #3
nickti92 - Har vi også stærkt overvejet, men hvad løber det op i? Og hvor meget trafik må vi have, det er jo det store spørgsmål?

Hvad angår jay.net er priserne jo fantasifulde, og alt for høje. Ved f.eks. 2000 samtidige streams på 100 kbit/s er prisen pr. md. 168.000 kr.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. marts 2008 - 18:42 #4
Hvordan er du kommet frem til den pris? Men streams er jo ikke gratis, da der konstant bruges trafik. Men Jay.net er blandt nogen af de billige på marked med trafik..

Du kan også overvejer udenlanske hostingvirksomheder, men hvad er jeres budget? Måske nemmere end at sidde og sige priserne er for høje
Avatar billede ghetix Nybegynder
11. marts 2008 - 19:51 #5
bacardil - på deres hjemmeside www.jay.net, der kan udregnes en pris for streaming relaterede løsninger. Har intet fast budget men 168.000 kr. er væsentligt for meget
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. marts 2008 - 20:13 #6
Heh.. Det er nok max prisen, det afhænger nok af hvor længe folk de lytter - mon ikke de regner med at det 24*7. Hvor længe forventer du de 2000 lytter om dagen
Avatar billede tarraq Nybegynder
11. marts 2008 - 21:52 #7