Avatar billede mash Mester
12. marts 2008 - 17:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DVD drev vil kun læse DVD skiver.

Jeg har en bærbar med et dvd/cd drev ,nu vil den kun læse dvd skiver ,hvis jeg sætten en cd i så står drevet og blinker ilang tid hvorefter den stopper uden at finde cdén (hvis jeg åbner denne computer og klikker på dvddrev viser den et tomt vindue.

jeg har lige geninstalleret windows xp ,men burde ikke have noget med det at gøre ,da jeg ikke kan boote fra cd (booter fint fra dvd)

HJælp :P
Avatar billede Jensen DK Novice
13. marts 2008 - 06:59 #1
Det er dit læsehoved til CD der ikke vil læse dine CDer, prøv at gå i enhedshåndtering H klik på CD/DVD drev klik på fjern og ok genstart, det er muligt at det så virker, ellers må du købe et nyt drev.
Avatar billede mash Mester
13. marts 2008 - 21:28 #2
hmm tænkte det nok ,bare et tilfælde at den står af lige efter gen install.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. marts 2008 - 06:35 #3
Du kan lige prøve dette link, plejer bare at være både CD/DVD der fejler.
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no49  Hvis du har indstaleret Nero så kan det også have betydning for manglende funktion.
Avatar billede mash Mester
17. marts 2008 - 12:32 #4
jeg takker for svarene ,men da den ikke kan boote fra bios burde der ikke være et os relateret problem ,jeg har dømt cd/dvd drevet i stykker...

Smid et svar ,så vi kan få lukket spm.

:-)
Avatar billede Jensen DK Novice
17. marts 2008 - 14:04 #5
Ok jeg tror også at det er defekt.