Avatar billede leoness Nybegynder
14. marts 2008 - 19:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Cursor hakker ved brug af tablet

(Ved ikke helt om det er den rigtige kategori)

Jeg bruger en Fujitsu Siemens laptop med følgende specs:
http://i101.photobucket.com/albums/m44/LeonessDK/specs.gif

Jeg bruger en Wacom Volito2 tablet som jeg er rigtig glad for.

Men her er mit problem.
I lang tid har jeg ikke kunnet bruge min tablet ordenligt på min laptop. Når jeg trækker cursoren langsomt hen over skærmen, så hakker den. Det betyder at jeg ikke kan tegne en ren linie uden at den ser hakket ud. Til stor irritation.

Når jeg sætter hak ved Forøg Markørprecision, så virker det. Eller dvs. det virker midlertidig. Så snart jeg løfter pennen fra overfladen og lader markøren stå, så vender den tilbage til den hakkende bevægelse når jeg bevæger cursoren igen.

Jeg har kun almindelig USB, men det har virket før. Derfor forstår jeg ikke hvad der kan være galt. Det opstod efter en formatering for nogle måneder siden. Jeg har prøvet at afinstallere touch pad driverne, ja sågar driveren til min tablet. Men det giver ikke noget resultat.

Når jeg putter tablet'en ind i en desktop computer, så virker den fint, selv uden driver.

For mig at se, ligner det en driver konflikt. Men jeg ved det ikke med sikkerhed, og aner derfor heller ikke hvad jeg skal gøre for at løse den. Jeg ved bare at jeg er ret frustreret.

Hjælp?
Avatar billede justrace Novice
14. marts 2008 - 21:56 #1
Har du prøvet i et af de andre usb-stik der er på pc'en?
Avatar billede justrace Novice
14. marts 2008 - 21:57 #2
Hvad for en mus bruger du?
Avatar billede leoness Nybegynder
14. marts 2008 - 23:30 #3
Jeg har prøvet alle fire USB porte, også uden der er andre hardware tilsluttet.

Ud over min tablet, er der kun den touchpad som er på min laptop som kører med Synaptics driver (problemet eksisterer dog også uden Synaptics driverne).
Avatar billede leoness Nybegynder
16. marts 2008 - 05:50 #4
Fandt selv løsningen. Accelerationen i standard indstillingerne for musen skulle sættes ned, og accelerationen for min tablet skulle sættes op.
Avatar billede justrace Novice
16. marts 2008 - 11:58 #5
Perfekt, og tak fordi du lagde en forklaring, det glemmer mange.